هشدار درباره برخی القائات شیطانی تحت عنوان «احساس تکلیف شرعی»
کد خبر: 4022821
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
بازخوانی اندیشه‌های امام(ره) / 6

هشدار درباره برخی القائات شیطانی تحت عنوان «احساس تکلیف شرعی»

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در یکی از آثار خود مطالبی را پیرامون احساس تکلیف شرعی و هشدارهایی در این رابطه بیان فرموده‌اند که در این مجال مروری بر آن‌ها داریم.

اندیشه های امام خمینی، احساس تکلیف شرعیلازم است آگاه و هوشيار باشيد. خود را بازى ندهيد كه تكليف شرعى من چنين اقتضا مى‏‌كند، وظيفه شرعى من چنين و چنان است. گاهى شيطان براى انسان تكاليف و وظايفى تعيين مى‌‏نمايد؛ گاهى هواها و خواسته‏‌هاى نفسانى به اسم وظيفه شرعى انسان را به كارهايى وا مى‏‌دارد.

اين وظيفه شرعى نيست كه كسى نسبت به مسلمانى اهانت كند؛ از برادر دينى بدگويى نمايد. اين حب دنيا و حب نفس است؛ اين تلقينات شيطان است كه انسان را به اين روز سياه مى‌‏نشاند.

اين تخاصم(منازعه بین مسلمانان)، تخاصم اهل نار است: انّ ذلك لحقّ تخاصم اهل النّار.( ص/ 64) در جهنم نزاع و خصومت وجود دارد؛ اهل جهنم نزاع و دعوا می‌‏كنند، به هم پنجه مى‌‏زنند.

اگر شما بر سر دنيا دعوا داريد، بدانيد كه براى خود جهنم تهيه مى‏‌كنيد و رو به جهنم مى‌‏رويد. امور اخروى دعوا ندارد. اهل آخرت با هم در صلح و صفا هستند؛ قلبهايشان مملو از محبت خدا و بندگان خداست.

محبت به خدا موجب محبت به كسانى است كه به خدا ايمان دارند؛ محبت بندگان خدا همان ظل محبت خداوند است؛ سايه محبت اللّه مى‌‏باشد.

منبع: جهاد اكبر، صفحه: 32-31، با ویرایش جزئی.

انتهای پیام
captcha