استقبال مردم و حضور کمرنگ مسئولان
کد خبر: 4022990
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
حاشیه‌نگاری ایکنا از شب سوم مسابقات سراسری قرآن

استقبال مردم و حضور کمرنگ مسئولان

استقبال مردم و علاقه‌مندان در شب سوم مسابقات قرآن به نسبت شب‌های گذشته پرشورتر بود به‌طوری که در ساعاتی از مسابقات صندلی‌های مجاز سالن تقریبا پر شده بود درحالی که حضور مسئولین همچنان ضعیف بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از شامگاه دوشنبه ۲۹ آذرماه آغاز به کار کرده است و شب گذشته شاهد برگزاری سومین روز این مسابقات و رقابت قاریان، حافظان، مرتلان و گروه‌های همسرایی و همخوانی بودیم.

نوبت شامگاهی سومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم از ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اولین روز سرد زمستان همراه بود که همچون شب‌های گذشته تا حدود ساعت ۲۳ ادامه پیدا کرد.

سومین روز برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی آغاز شد که در ابتدا حضور پررنگی از سوی مردم در سالن مسابقات احساس نشد، اما رفته رفته و با نزدیک شدن به ساعات پایانی شب حضور مردم و علاقه‌مندان به قرآن کریم افزایش پیدا کرد و در ساعاتی صندلی‌های سالن برگزاری تقریبا پر شد. با این وجود استقبال مدیران، فعالان و چهره‌های قرآنی چندان پررنگ نبود. البته باید به وضعیت جوی، زمان برگزاری مراسم و شیوع سویه جدید بیماری کرونا به عنوان بخشی از عوامل اصلی مطلوب نبودن استقبال‌ها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شب گذشته که برای حضور در مراسم یادبود عروج سعید جباری مجاهد انقلابی عرصه فرهنگ و رسانه در سالن سوره مهر حوزه هنری حضور پیدا کرده بود، بعد از آن به سالن اندیشه حوزه هنری حضور پیدا کرد و از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات سراسری قرآن شد.
 
حاشیه‌نگاری ایکنا از شب سوم مسابقات سراسری قرآن / حضور پرشور مردم و کم رنگ مسئولان
البته انتظار می‌رفت تا محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در سالن سوره مهر حاضر شده بود در سالن اندیشه و محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن حاضر شود که این اتفاق رقم نخورد.

در شب سوم مسابقات شاهد حضور چهره‌های قرآنی ازجمله مهدی سیف، حسینعلی شریف، محمد خواجوی، مصطفی صدرزاده و محمدحسین حسنی رییس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بودیم. در این شب استقبال بانوان و علاقه‌مندان به قرآن در بخش مردمی بسیار پرشور بود.

در پایان شب سوم نتایج اولیه رتبه‌بندی نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات تا روز سوم در رشته قرائت، ترتیل و همخوانی و همسرایی مشخص شد.

حاشیه‌نگاری ایکنا از شب سوم مسابقات سراسری قرآن / حضور پرشور مردم و کم رنگ مسئولان 
لازم به ذکر است، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۹ آذر تا سوم دی در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار اندیشه حوزه هنری تهران در حال برگزاری است.
انتهای پیام
captcha