ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با موج‌های احتمالی کرونا
کد خبر: 4023651
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با موج‌های احتمالی کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت بهره‌گیری از تجزیه و تحلیل آماری کرونا با هدف پیش‌بینی موج‌های احتمالی و برنامه‌ریزی در بیمارستان‌های فارس تأکید کرد.

نشست معاونت درمان، موج های کرونابه گزارش ایکنا از فارس، مهرداد شریفی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 5 دی‌ماه در نشست کمیته کرونای معاونت درمان دانشگاه بر تجزیه و تحلیل آماری بیماری کووید ۱۹ با هدف پیش‌بینی موج‌های احتمالی و انجام برنامه‌ریزی لازم در بیمارستان‌های فارس تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت، رصد و پایش آمار کرونا در بیمارستان‌های استان دستاورد مهم این اقدام را پیش‌بینی موج‌های احتمالی، برنامه‌ریزی متولیان سلامت برای مقابله با آن و در نتیجه ارتقای کیفی ارائه خدمات درمانی و افزایش بهره‌وری دانست.

شریفی تأکید کرد: رصد و پایش موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا باید به صورت دقیق انجام شود تا پیش از افزایش موارد بستری، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در بیمارستان‌ها صورت گیرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای ارائه خدمات نظام سلامت در زمان شیوع کرونا، اضافه کرد: ارتقای آموزش‌ها و نظارت‌ها در حوزه سلامت، منجر به افزایش رضایتمندی عمومی در این حوزه می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت حوزه نظارتی معاونت درمان لازم است به صورت بی‌وقفه و مستمر انجام شود، از مدیران ارشد این معاونت خواست تا نظارت‌های حوزه سلامت بیش از گذشته تقویت شود.

رسیدگی به شکایت‌‌های مردمی از عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش سلامت استان از مواردی بود که سرپرست معاونت درمان در این نشست مطرح کرده و خواستار تسریع و تسهیل این روند شد.

راه‌اندازی نظام رجیستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه، پایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، تحلیل کمی و کیفی فرآیندهای ارائه خدمات درمانی به بیماران بستری در بخش های کووید۱۹، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha