تنظیم روابط کار موجب تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4029908
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

تنظیم روابط کار موجب تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: یک میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در این استان وجود دارد که باید روابط کار این استان به دقت تنظیم تا سرمایه اجتماعی تقویت شده و کارگر و کارفرما نیز متضرر نشوند.

مصطفی هاشمی، رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مصطفی هاشمی، رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس امروز، 29 دی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس که با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه برگزارشد، گفت: فارس پهناور با ظرفیت‌های بسیار و بهره‌مند از تقسیمات کشوری عظیم از مجموعه شورای هماهنگی کوشا و پرتلاشی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در این استان وجود دارد، افزود: باید روابط کار این استان به دقت تنظیم تا سرمایه اجتماعی تقویت شده و کارگر و کارفرما نیز متضرر نشوند.

هاشمی تصریح کرد: فارس در زمینه خدمات و گردشگری نیازمند نگاه ویژه‌ای است و کارگاه‌های این استان در ۲ سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا آسیب دیده و باید برای احیا آن تلاش کرد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: کشاورزی این استان در پی خشکسالی رو به نزول است و صنعت نه چندان گسترده فارس نیز با مشکلاتی مواجه است که باید سهم این استان از بخش صنعت نیز ارتقا یابد.

وی روابط کار را ستون خیمه وزارت تعاون کار و رفاه دانست و اظهار کرد: تنظیم رابطه کار در کارگاه‌های استان موضوع مهمی است که نقش مستقیم در پایداری تولید دارد.

هاشمی بیان کرد: در ۱۲ ماهه سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار در سال جاری به ۱۸ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس تعاریف وزارت کار در حال حاضر در استان فارس کارگاه بحران زده وجود ندارد، گفت: شرکت‌های خدماتی به دلیل تامین نیرو دستگاه‌های دولتی نقش مهمی برعهده دارند و نظارت لازم در این عرصه باید صورت پذیرد.

هاشمی بیان کرد: صلاحیت ۲۷۴ شرکت خدماتی در سال ۹۹ و در سال جاری نیز صلاحیت ۱۷۴شرکت خدماتی در سطح استان فارس صادر شده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست های حوزه روابط کار را در این استان 22 روز عنوان کرد و افزود: یک هزار و 593 مورد بازرسی در 9 ماهه امسال از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان فارس انجام شده است.

انتهای پیام
captcha