حزب الله: تحریم‌های آمریکا جامعه مقاومت لبنان را یکپارچه‌تر می‌کند
کد خبر: 4030331
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

حزب الله: تحریم‌های آمریکا جامعه مقاومت لبنان را یکپارچه‌تر می‌کند

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تحریم‌های جدید آمریکا علیه این جنبش را ناشی از شکست در جنگ‌های نظامی خواند و گفت: هر چقدر هم فشار و تحریم‌ها ادامه یابد جامعه مقاومت در مقابله با دشمن اسرائیلی و پروژه تکفیری یکپارچه‌تر می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در یک محفل سیاسی مردمی که حزب الله لبنان در سالن الحوراء(س) در منطقه الغبیری بیروت برگزار کرده بود، بر پایبندی این جنبش به آرمان‌های مقاومت تأکید کرد.

حسن فضل‌الله درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله گفت: تحریم‌های آمریکا به جایی رسیده که یک شرکت مسافربری و سیاحتی در لبنان با نام دارالسلام للسیاحة و السفر ویژه سفر حج را تحریم می‌کند، در حالی که حج چند سالی است متوقف شده است.

نماینده حزب‌الله تحریم‌های آمریکا را بخشی از جنگ خصمانه آمریکا علیه ملت لبنان به منظور اعمال فشار بر جامعه مقاومت پس از شکست در جنگ‌های نظامی خواند و گفت: هر چقدر هم فشار و تحریم‌ها ادامه یابد، ما از مقاومت خود در مقابله با دشمن اسرائیلی و پروژه تکفیری کوتاه نمی‌آییم و اقدام دولت آمریکا یکپارچگی جامعه مقاومت را بیش‌تر می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال فریب افکار عمومی هستند، مشابه فریبکاری برخی گرو‌ه‌های سیاسی و نهادهایی که دولت آمریکا در لبنان روی کار آورده است.

نماینده حزب الله گفت: دولت فعلی و سابق آمریکا درصدد گشودن کانال‌های ارتباط با حزب الله بودند و میانجی‌هایی را برای گفت‌وگو با مقاومت و حزب الله فرستادند. همزمان همین دولت آمریکا به دنبال گمراه‌سازی رسانه‌ای و اعمال تحریم‌ها است؛ از همین رو حزب الله حاضر به نشستن پشت میز با هیچ کدام از مسئولین این دولت‌های آمریکایی نیست.

فضل الله با اشاره به اینکه پیش از این از جمله پس از عملیات آزادسازی لبنان در سال 2000 هم آمریکا به دنبال گفت‌وگو با حزب الله بوده است، گفت: موضع ما در این خصوص قطعی است، زیرا ما از نیرنگ آمریکایی‌ها باخبریم و می‌دانیم که آمریکا اگر بخواهد با کسی ارتباط داشته باشد برای این است که آن را از مسیر خود منحرف کند یا رضایت دشمن اسرائیلی را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نیروهای سیاسی در لبنان و برخی انجمن‌هایی که توسط دولت آمریکا ایجاد شده است، سعی می‌کنند مخفیانه ما را جلب کنند، در رسانه‌ها به ما حمله می‌کنند و علیه ما تحریک می‌کنند و سپس از زیر میزی برای ما پیام می‌فرستند که می‌خواهند با ما ارتباط برقرار کنند. حتی پس از 17 اکتبر، بسیاری از این انجمن‌ها سعی کردند با ما مذاکره کنند تا معاملاتی انجام دهند، ما کسی نیستیم که  بدین شکل زیر میز با این و آن معامله کنیم.

فضل الله ادامه داد: احزابی سیاسی با ما دشمنی می‌کنند و توهین، تحریک و اطلاعات نادرست راه می‌اندازند و بعد برای ما پیام می‌فرستند که می‌خواهند با ما صحبت کنند. به این کار فریبکاری و نفاق سیاسی می‌گویند. آنها این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که می‌دانند هرچه شرایط در لبنان تغییر کند، هیچ کس نمی‌تواند بر مقاومت و این جامعه مردمی و سیاسی غلبه کند و نتایج انتخابات هر چه که باشد، آنها قادر به تکروی در اداره کشور نیستند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه عدنان ایاد، تسهیل کننده مالی وابسته به حزب‌الله لبنان و همچنان اعضای یک شبکه بین‌المللی تسهیل کننده و شرکت‌های مرتبط با وی و عادل دیاب، شریک تجاری عدنان ایاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

آمریکا حزب‌الله لبنان را در 8 اکتبر 1997 به عنوان سازمان تروریستی خارجی معرفی کرد و در 31 اکتبر 2001 نیز این جنبش را به عنوان سازمان تروریستی جهانی تعیین کرد.

انتهای پیام
captcha