حماس: دیدار مقامات تشکیلات خودگردان با وزیر صهیونیست خیانت به فلسطین است
کد خبر: 4030878
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

حماس: دیدار مقامات تشکیلات خودگردان با وزیر صهیونیست خیانت به فلسطین است

سخنگوی حماس دیدار یک مقام دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین با سران رژیم صهیونیستی را نشانه انحطاط تشکیلات خودگردان و خیانت به فداکاری‌های ملت فلسطین دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از دیدار حسین الشیخ، وزیر امور مدنی دولت تشکیلات خودگردان با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در توئیتر گفت: به دنبال دیدار عباس با گانتز این بار حسین الشیخ با لاپید، وزیر خارجه صهیونیست دیدار کرد و این نشانه انحطاط ملی تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی افزود: ادامه این دیدارهای پوچ با سران اشغالگر خیانت به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مردم ماست.

القانوع در ادامه بر ضرورت پایان دادن فوری این دیدارهای شرم‌آور و توقف اتکا به اشغالگران و سران جنایتکار آن تأکید کرد.

حسین الشیخ دیروز در توییتر از دیدار خود با لاپید خبر داد و گفت که در این نشست به بررسی پاره‌ای مسائل سیاسی و مسائل دو جانبه پرداخته شده است.

وی همچنین بر ضرورت وجود افق سیاسی بین دو طرف متمرکز بر قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

الشیخ به جزئیات بیشتری از این دیدار اشاره‌ای نکرد؛ اما منابع صهیونیست خبر دادند که این نشست در سرزمین‌های اشغالی برگزار شده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در 28 دسامبر گذشته با بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در شهر روش هاعین در استان مرکز سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده بود.

در این نشست اعلام شد که رژیم صهیونیستی با صدور مجوز اقامت و صدور کارت شناسایی برای هزاران فلسطین به منظور تقویت هماهنگی مدنی با تشکیلات خودگردان موافقت کرده است.

این در حالی است که مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی از سال 2014 متوقف شده است.

انتهای پیام
captcha