جایگاه قرآن در جامعه اسلامی تشریفاتی نیست
کد خبر: 4031165
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

جایگاه قرآن در جامعه اسلامی تشریفاتی نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه دین اسلام کاملاً اجتماعی است، گفت: جایگاه قرآن در زندگی ما تشریفاتی، مقدسِ دست‌نیافتنی نیست بلکه قرآن مؤلفه قدرتمند برای حیات‌بخشی به انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «مکتب فاطمی، نسل سلیمانی» همزمان با ایام سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در شیراز خبر داد و گفت: این مراسم با حضور کارشناسان قرآنی شهرستان‌های استان، فعالان قرآنی و متسابقان به صورت آنلاین برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام و منزلت زن گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند از دنیای شما سه چیز را پسندیدم، تلاوت قرآن، نگاه کردن به چهره مبارک پیامبر و انفاق در راه خدا. در این حدیث سه شاخصه ارتباط با خدا، پیامبر(ص) و مردم وجود دارد که اساس دین ما هستند.

قانع با بیان اینکه دین اسلام کاملاً اجتماعی و بر پایه توحید و نبوت است، افزود: جایگاه قرآن در زندگی ما تشریفاتی، مقدس دست‌نیافتنی و یا هنری نیست بلکه قرآن حیات‌بخش و یک مؤلفه قدرتمند برای حیات‌بخشی به انسان‌ها است و هر که از آن بهره نگیرد، قرآن او را مرده به حساب آورده است.

همچنین سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس نیز در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت و گفت: اجرای این جشنواره به طور کلی از ابتدا تا انتها در فضای مجازی، به این شکل استانی تجربه جدیدی بود که با استقبال خوب جامعه قرآنی و مردم در استان مواجه شد و آثاری متنوع و فاخری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: بعد از داوری آثار توسط کارشناسان امر، جمعاً 18 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که تعداد 9 اثر مربوط به تشکل‌های قرآنی و تعداد 9 اثر مربوط به افراد بود. این جشنواره در 8 موضوع ارائه شد که 5 عنوان مختص تشکل‌های قرآنی و 3 موضوع عمومی با رعایت شرط سنی درنظر گرفته شده بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: پس از اطلاع‌رسانی استانی در فضای مجازی فعالان قرآنی و فرهنگی آثار و گزارشات خود را در فضای مجازی به اداره امور قرآنی ارسال کردند و از بین این آثار، آثار برتر که توانسته بودند، محورهای جشنواره شامل مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، قرآن و شهادت سردار سلیمانی را به تصویر درآورند، انتخاب شدند که اسامی منتخبین در مرسم اختتامیه به صورت آنلاین اعلام شد و جوایز برگزیدگان جشنواره در قالب وجه نقد به حساب ایشان حواله خواهد شد.

انتهای پیام
captcha