هشدار الجزائر به شهروندان درباره هک تلفن همراه با بدافزار صهیونیستی
کد خبر: 4031281
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

هشدار الجزائر به شهروندان درباره هک تلفن همراه با بدافزار صهیونیستی

مقامات الجزائری به دنبال تأکید این کشور بر عدم سازش با تل‌آویو، به شهروندانش درباره احتمال هک شدن توسط بدافزار جاسوسی صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، مقامات الجزائری مرتبط با ارتباطات الکترونیک پیام‌های متنی کوتاهی را برای دارندگان تلفن همراه ارسال کردند و از آنها خواستند در برخورد با پیام‌های ناشناس مشکوک مراقب باشند تا از آنها جاسوسی نشود.

مقامات الجزائری اعلام کردند که این امر می‌تواند احتمال سرقت داده‌ها و اسناد آنها را ایجاد کند.

روزنامه الجزائری الشروق اعلام کرد که اخبار بسیاری در مورد هدف قرار دادن الجزائر و اتباع آن با برنامه‌های جاسوسی دیجیتال صهیونیستی مورد استفاده توسط مراکش مطرح است.

در پیامک‌های ارسال شده توسط سازمان تنظیم مقررات پستی و ارتباطات الکترونیک الجزائر آمده است: «مراقب پیامک‌های مشکوک باشید. برای امنیت اطلاعات خود، با محتوای آنها تعامل نداشته باشید».

گزارش شده است که ارسال این پیام‌ها همزمان با فاش شدن لیستی از روزنامه اسرائیلی هاآرتص است که گفته می‌شود لیست تأیید شده از همه قربانیانی است که توسط برنامه جاسوسی پگاسوس هدف قرار گرفته‌اند و متخصصان رسانه، علاوه بر فعالان سیاسی و حقوق بشر عربی با این برنامه مورد جاسوسی قرار گرفتند.

این روزنامه تأکید کرد که روزنامه‌های بین‌المللی از جمله لوموند فرانسه تابستان گذشته  تحقیقی را متعلق به سازمان‌های حقوق بشری «فوربیدن استوریز» و «عفو بین‌الملل»  منتشر کردند که نشان داد، هزاران شماره تلفن الجزائر به‌عنوان هدف بالقوه برنامه دیجیتال پگاسوس، شناخته شده‌اند، برنامه‌ای که توسط (NSO) شرکت صهیونیستی در سال 2019 توسعه یافته است.

روزنامه الشروق تشدید تنش در روابط مراکش و الجزائر را از جمله علل قوت گرفتن احتمال جاسوسی از تلفن همراه‌های الجزائری‌ها دانسته است.

موضوع عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی یکی از عوامل تشدید اختلاف رباط با الجزائر است.

انتهای پیام
captcha