جمهوری اسلامی از باب اجرای احکام اسلام در دنیا بی‌مانند است
کد خبر: 4031408
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در همایش تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه:

جمهوری اسلامی از باب اجرای احکام اسلام در دنیا بی‌مانند است

امام‌جمعه اصفهان گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران با همه نقاط ضعف و نواقصی که دارد، در دنیا و چه بسا در طول تاریخ، از باب اجرای احکام اسلامی و عدالت‌گستری بی‌مانند است.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهان در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان در دفتر امام‌جمعه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ، اقدامات متعددی از سوی شیعیان و اهل سنت برای ترویج نهج‌البلاغه انجام شده است، اگرچه هنوز فاصله زیادی با جایگاه واقعی در این عرصه داریم.

وی با بیان اینکه گام‌های بلندی در سایه انقلاب اسلامی در زمینه تفسیر، شرح و ترویج نهج‌البلاغه برداشته شده است، گفت: این امر باید بیش از پیش در سطح جامعه اسلامی ترویج و تبیین پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه دستورات متعددی برای اداره حکومت بیان کرده‌اند، ولی نکته‌ای که در این مجال مهم است و نباید از آن غفلت ورزید، مقایسه این دستورات و فرمایشات با وضع فعلی انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی ایران با هدف مأیوس شدن و یا تخریب کردن تنها حکومت اسلامی جهان است.

وی با اشاره به سخنان اخیر یکی از رؤسای جمهور سابق در خصوص مقایسه وضع فعلی جمهوری اسلامی ایران با حکومت راستین علوی از منظر نهج‌البلاغه که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: سؤال این است که آیا هر چه در نهج‌البلاغه آمده است، در حکومت چند ماهه حضرت علی(ع) به دست خود ایشان محقق شد؟ و آیا اصلاً دشمنان اجازه دادند که این امور محقق شود؟

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: آیا عدم اجرای دستورات امیرالمؤمنین(ع) در حکومت چند ماهه خود نشان از بی‌کفایتی و عدم توانایی این امام همام است؟ خیر، بلکه وجود خائنان، جاهلان و دشمنان مانع از تحقق دستورات و فرمایشات آن حضرت شد، ولی ایشان این نکات را در نهج‌البلاغه برای تمام بشریت در همه عصرها بیان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز کسانی که با هدف مغرضانه و پلیدانه درصدد مقایسه وضع فعلی جمهوری اسلامی ایران با دستورات حکومتی در نهج‌البلاغه از باب مأیوس کردن مردم هستند، خود روزی در رأس امور اجرایی کشور قرار داشته و از نزدیک، شاهد خیانت‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان در مسیر تحقق اهداف اسلام به دست جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی ایران با همه نقاط ضعف و نواقصی که دارد، در دنیا و چه بسا در طول تاریخ، از باب اجرای احکام اسلامی و عدالت‌گستری بی‌مانند است؛ کدام‌ یک از انبیا، اولیا و ائمه اطهار(ع) توانستند حتی چنین حکومتی را تشکیل دهند؟ آیا این امر نشان از عدم توانایی آنان بوده است، یا عدم مهیا بودن شرایط زمانه و فهم مردم جامعه؟

وی اظهار کرد: بدون شک، امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز در همان مسیر انبیا و ائمه اطهار(ع) گام برداشته‌اند و بر‌می‌دارند، ولی در این مسیر، هدایت و سعادت‌ و میزان فهم و درک مردم جامعه نیز اهمیت دارد و همین امر باعث عدم اجرای حکومت اسلامی توسط انبیا شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها، اقدامات بسیار مؤثری در زمینه تحقق حکومت اسلامی، عدالت‌گستری، اجرای احکام اسلام و دستورات الهی در جامعه انجام داده است که هیچ حکومتی در دنیا انجام نداده، ولی باید دانست هر چه عقل بشریت و جامعه بیشتر شود، رشد حکومت اسلامی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان اسلام، جمهوری اسلامی ایران در مسیر ظهور امام زمان(عج) گام برمی‌دارد، گفت: به تعبیر مرحوم علامه حسن‌زاده آملی، کارهای خداوند همواره براساس تدریج است، لذا بشریت باید قدم به قدم به سمت آفتاب معنویت حرکت کند.

امام‌جمعه اصفهان تأکید کرد: برگزاری مراسم اعتکاف با جمعیت زیاد، حضور جوانان خالص در لباس مدافعان حرم در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران، فعالیت جهادگران مخلص در عرصه خدمت و...، همه مصداقی از رشد معنویت و تربیت در اقیانوس معارف اسلام تحت لوای جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان متذکر شد: قطعاً باید سرعت رشد انقلاب اسلامی بیش از پیش شود و نواقص را رفع و جبران کنیم که یکی از راهکارهای آن، توجه بیش از پیش به قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف اهل بیت(ع) در متن و بطن جامعه اسلامی است.

یادآور می‌شود، در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار شد، از  60 نفر از خیران، علما، اساتید حوزه و دانشگاه، فرماندهان نظامی، ائمه جماعات و مدیران دستگاه‌های دولتی فعال در زمینه نهج‌البلاغه، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha