عرصه بین‌الملل نیازمند شناخت و درک فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه است
کد خبر: 4031711
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران:

عرصه بین‌الملل نیازمند شناخت و درک فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه است

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه برگزاری مطلوب کنگره بین‌المللی غدیر نیازمند بصیرت، همکاری و همدلی همگان است، گفت: امروز عرصه بین‌الملل نیازمند شناخت، فهم و درک فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه است.

دیدار امام جمعه ساری با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ساری و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی غدیر، ششم بهمن با حضور در ستاد مرکزی المصطفی در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه برگزاری مطلوب کنگره بین‌المللی غدیر نیازمند بصیرت، همکاری و همدلی همگان است، افزود: امروز عرصه بین‌الملل نیازمند شناخت، فهم و درک فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در عرصه بین‌الملل ضروری است، افزود: برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان همانند دیگر حماسه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور نیازمند بصیرت، همکاری و همدلی همگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌لائینی بیان کرد: کار برای حضرت علی(ع) به اندازه وجود نازنین حضرت دارای عمق و بزرگ است، لذا باید با یک برنامه‌ریزی بزرگ و آبرومندانه کار‌ها را واقع‌بینانه بررسی کنیم تا امور در بالاترین سطح خود اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه ما بازوان خوبی در عرصه بین‌المللی داریم، عنوان کرد: وزارت امور خارجه و جامعةالمصطفی العالمیه ظرفیت‌های ارزشمندی برای تقویت بُعد بین‌المللی کنگره هستند.

وی بیان کرد: امروز برخی‌ها امام علی(ع) را نمی‌شناسند و ایشان را در فضیلت، چهارم می‌دانند و حتی نگاهی به نهج‌البلاغه نمی‌اندازند، لذا ما نهج‌البلاغه را پیوست فعالیت‌ها کرده‌ایم، چرا که معرفی حضرت به دنیا، هدف است و غدیر در مقابل عظمت ایشان بی‌پایان بوده و قطره‌ای در مقابل دریا است.

محمدی لائینی:به دنبال بیان حقیقتِ واقعه غدیر هستیم

امام‌جمعه ساری تصریح کرد: به منظور گسترش دامنه بین‌المللی کنگره غدیر با عنوان «راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه»، نیازمند همکاری با جامعةالمصطفی هستیم و امیدواریم این کنگره بتواند به منظور ترویج فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در عرصه جهانی، گامی هر چند کوچک بردارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد: از سویی، جهالت درباره امیرالمؤمنین(ع) و واقعه غدیر و از سوی دیگر، کینه‌ها و عداوت‌ها، به دنبال محو این حقیقت الهی، تاریخی و دینی هستند لذا باید بکوشیم با اقدامات و فعالیت‌های گوناگون در این زمینه، این حقیقت هر چه بیشتر نمایان شود.

انتهای پیام
captcha