تعلیق عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا
کد خبر: 4034317
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

تعلیق عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

اتحادیه آفریقا تصمیم پیشین خود برای اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده و از تشکیل کمیته‌ای متشکل از ۷ دولت از جمله الجزایر برای بررسی مجدد این پرونده خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، بر مبنای تصمیمی که امروز به اتفاق آرا در اجلاس سران کشورهای اتحادیه آفریقا به تصویب رسید، تصمیم پیشین موسی فکی، رئیس این اتحادیه برای اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی به تعلیق درآمد.

علاوه بر این، کمیته‌ای متشکل از سران هفت کشور آفریقایی از جمله الجزایر تشکیل خواهد شد تا با بررسی این پرونده، توصیه خود را برای تصمیم‌گیری در قبال آن به اجلاس سران اتحادیه آفریقا ارائه کنند.

دبیر کل کنونی اتحادیه آفریقا، رؤسای جمهور آفریقای جنوبی، کنگو، نیجریه و کامرون از جمله دیگر اعضای این کمیته عالی هستند. مکی سال، دبیر کل کنونی اتحادیه آفریقا برای شروع کار این کمیته، ابتکار عمل را بر عهده خواهد گرفت.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین از اتحادیه آفریقا خواست تا وضعیت ناظری را که رئیس کمیسیون این سازمان به رژیم صهیونیستی اعطا کرده بود، لغو کند.

شتیه که در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا با رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر دیدار کرد، اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی را پاداشی ناشایست برای تجاوزاتی خواند که این رژیم علیه فلسطینی ها مرتکب می شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی هرگز نباید به خاطر تخلفات خود و آپارتایدی که بر مردم فلسطین تحمیل می کند، پاداش بگیرد و با کمال تاسف باید به اطلاع شما برسانم که وضعیت مردم فلسطین نسبت به گذاشته بدتر شده است.

در همین راستا جنبش حماس نیز از اتحادیه آفریقا خواست تا از پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه خودداری کند.

این جنبش تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن تروریسم دولتی و تداوم آن به طور سیستماتیک، انواع جنایات را علیه مردم فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آن‌ها مرتکب می‌شود.

انتهای پیام
captcha