مقاومت و استکبارستیزی با طلوع انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید + فیلم
کد خبر: 4034578
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
سخنگوی جنبش نجباء عراق:

مقاومت و استکبارستیزی با طلوع انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید + فیلم

نصر الشمری در وبینار بین‌المللی «انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» با اشاره به سخن آیت‌الله شهید صدر که انقلاب اسلامی را رؤیای تحقق یافته انبیاء توصیف کرده بود، تأکید کرد: هر کجا که نبردی با استکبار و اشغالگر صهیونیست وجود دارد، ایران پشتوانه آن بوده است و مقاومت و استکبارستیزی با طلوع انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید.

مقاومت و استکبارستیزی با طلوع انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید + فیلم

به گزارش ایکنا، نصر الشَمَّری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق(نجباء) از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی طی سخنانی در وبینار بین‌المللی «گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» که امروز، سه‌شنبه ۱۹ بهمن همزمان با دهه فجر و به میزبانی ایکنا به شکل حضوری و ویدئوکنفرانس در استدیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: به‌ واسطه طلوع سپیده‌دم انقلاب مبارک اسلامی، ملت‌های دنیا با تعابیر جدیدی مانند مقاومت، پایداری و مقابله با استکبار جهانی آشنا شدند.


بیشتر بخوانید:


مشروح سخنان سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق(نجباء)، در ادامه از نظر می‌گذرد.

سلام و درود بر همه شما گرانقدران

خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید: «خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند وعده داده است كه حتما آنان را در اين سرزمين جانشين [خود] قرار دهد همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند جانشين [خود] قرار داد و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدل گرداند [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريك نگردانند و هر كس پس از آن به كفر گرايد آنانند كه نافرمانند».
بدون شک ظهور سپیده‌دم انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگ(ره) صرفاً طلوع آفتاب پس از شب نیست؛ بلکه تلألؤ نوری بزرگ پس از دوره‌های پی‌درپی از شب‌های تيره‌ و طولانیِ ظلمِ ستم‌پیشگان است.

مقاومت و استکبارستیزی با طلوع انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید + فیلم
پس از آن، سپیده‌دم در حالی فرارسید که همه جان‌ها مشتاق کورسوی نوری بودند. سپیده‌دمی نورانی که در سیمای این عابدِ زاهد تجلی داشت؛ کسی که گام‌های استوارش همچون عبور از دوره‌های طولانی به این عصر است؛ آن‌هم همراه با دسته‌ای از ماه و ستاره‌ها که به‌واسطه او هدایت می‌شدند تا این دوره و سایر دوران‌ها را منوّر کنند.

ویدئوی سخنرانی نصر الشمری را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 
از روزهای اول پیروزی این انقلابِ مبارک، دغدغه و دل‌نگرانی همه دنیا آن بود که از ماهیت این انقلاب و پشتیبان و حامی مالی آن ـ با الگوگیری از همه انقلاب‌هایی که در کشورهای دنیا رخ می‌داد ـ آگاهی پیدا کنند. با این وجود، صدایی نیک که از عمق بصیرتی مبتنی بر عقیده سرچشمه گرفته بود، ندا سر داد که این [انقلاب] نه شرقی و نه غربی، بلکه انقلابی اسلامی است که از دل اسلام و آموزه‌ها و اصول آن نشئت گرفته است؛ انقلابی که ملت بزرگ ایران به رهبری امامی عابد و زاهد آن را به ارمغان آورد. قدرت این انقلاب، خون جوانان این ملت مسلمان بود که به خداوند متعال ایمان آوردند و خدا هدایت آنان را مضاعف کرد.
همچنین خط مشی این انقلاب، اسلام و پایگاه‌های آن، کشورهای اسلامی است. دشمن آن نیز استکبار جهانی است؛ هرکجا که شاخِ شیطانی‌اش نفوذ پیدا کرده باشد.

دنیا در آن دوره، از بزرگترین و ثروتمندترین کشورها گرفته تا کوچکترین و فقیرترین‌شان، بین دو بلوک کمونیسم سوسیالیستی و غرب سرمایه‌داری تقسیم می‌شدند. هر دو بلوک نیز مسلمانان و بلاد اسلامی را دشمنی برمی‌شمردند که باید آن را تضعیف کرده و در کنترل خود در‌آورند و همچنین آزادی‌اش را سلب کرده و تصمیم و ثروت‌های آن را در اختیار گیرند. مسلمانان در کشورهای اسلامی با وجود اطلاع از این اهداف، هیچ راهکاری جز توسل و پناه جستن به استکبار نداشتند؛ مانند کسی که از زمین سوزان به آتش پناه ببرد.
این دو قطب، به هرکه می‌خواستند ستم و هرآنکه را دوست داشتند، سرنگون می‌کردند و هرکس را که اراده می‌کردند به قتل می‌رساندند و هیچ‌کس حتی جرئت اعتراض نداشت؛ اما به‌واسطه طلوع سپیده‌دم این انقلاب مبارک، ملت‌های دنیا با تعابیر جدیدی مانند مقاومت، پایداری و مقابله با استکبار جهانی آشنا شدند. برخی از این اصطلاحات را پیش‌تر دنیا نشنیده بود و برخی دیگر نیز واژگانی تهی از معنا بودند.
پس از آن بود که اسامی مبارک محمد(ص)، علی(ع)، حسین(ع) و صاحب‌الزمان(عج) به گوش دنیا رسید. دنیا همچنین جوانانی با سیمای صالحان را مشاهده کرد که سفارت رژیم صهیونیستی را تعطیل کردند و پرچم دولت فلسطین را برافراشتند. این امر پس از آن صورت گرفت که حکومت‌های عربی در دهلیزهای تسلیم و سازش در راستای وانهادن قضیه فلسطین مبادرت ورزیده و در شُرُف آن قرار گرفته بودند.
دنیا چیزی شبیه حرکت مبارک به‌منظور تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران) را به‌خود ندیده بود. به‌گونه‌ای که دهان شجاع‌ترین افراد نیز از تعجب باز ماند؛ چرا که تصور نمی‌کردند در دنیا پس از جنگ جهانی دوم کشوری وجود داشته باشد که قادر به مواجهه علنی با آمریکا باشد؛ جنگی که آمریکا به‌شکلی غیراخلاقی در آن پیروز شد. این جنگ آغشته به خون میلیون‌ها انسان بود و فریادهایشان در حالی به‌گوش می‌رسید که با آتش سلاح‌های کشتار جمعی شعله‌ور شده‌اند؛ آن‌هم به شکلی که تاریخ نمونه‌اش را ندیده است.
پس از این سیلی اول، باید سیلی علنی دیگری را به‌یاد آورد که آن‌ هم از سوی جمهوری اسلامی ایران [به آمریکا] وارد شد؛ هنگامی که به‌صورت علنی پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق را هدف قرار داد. پس از آنکه ترامپ جنایتکار، جنایت بزرگ خود را با هدف قرار دادن فرماندهان شهید، حاج‌ قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، مرتکب شد.
ما امروز همگی شاهد و آگاهیم که هرجا نبردی با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و یا اشغالگری و سلطه‌جویی آمریکا وجود داشته باشد؛ بدون شک باید دستان مبارک جمهوری اسلامی و روح مؤسس بزرگ آن و همچنین تأیید رهبر (حفظه‌الله) را یافت.
ما در مقاومت اسلامی هرآنچه در اختیار داریم از جمله موضع‌گیری، سلاح و قوت‌ قلب در مواجهه با مستکبران را مدیون این انقلاب بزرگ هستیم. انقلابی که امام شهید، سیدمحمدباقر صدر(ره) آن را رؤیای انبیا توصیف کرد. ایشان همچنین خطاب به فرزندان اسلام بر لزوم ذوب شدن در این انقلاب و مؤسس آن، امام‌ خمینی(ره) تأکید می‌ورزید.
سلام بر انقلاب اسلام و مستضعفان، سلام بر امام‌ خمینی، بنیان‌گذار انقلاب، سلام بر رهبر انقلاب امام خامنه‌ای، سلام بر شهدای این انقلاب بر فراز هر زمین و زیر هر آسمانی.
والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته.

وبینار بین‌المللی «گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» صبح امروز، ۱۹ بهمن، به شکل حضوری و ویدئوکنفرانس به همت خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان مهمان و سخنران حضوری این برنامه بود و دیگر سخنرانان مجازی علاوه بر نصر الشمری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق(نجباء)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر نهضت اسلامی نیجریه و سیدصادق الشرفی، فعال سیاسی از یمن بودند که به‌صورت ویدئویی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha