حمایت از آرمان فلسطین و مستضعفین؛ رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران + فیلم
کد خبر: 4034674
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
شیخ نعیم قاسم بیان کرد:

حمایت از آرمان فلسطین و مستضعفین؛ رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران + فیلم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ظلم مبارزه و مظلومین را یاری کرد،‌ گفت: رویکرد جمهوری اسلامی در دفاع و حمایت از آرمان فلسطین و اعتقاد به اینکه قطب‌نمای واقعی باید به سمت آزادسازی قدس باشد، ویژگی درخشان و ممتاز جمهوری اسلامی ایران بوده و این چیزی است که ما باید از آن محافظت کنیم.

حمایت از آرمان فلسطین و مستضعفین؛ رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران + فیلم

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در وبینار بین‌المللی «گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» که امروز، سه‌شنبه ۱۹ بهمن، همزمان با دهه فجر به میزبانی ایکنا به شکل حضوری و ویدئوکنفرانس در محل استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه پیروزی نهایی مستضعفان بر مستکبران را رقم‌ می‌زند.


بیشتر بخوانید:


مشروح سخنان معاون دبیرکل حزب الله، در ادامه از نظر می‌گذرد:

به ملت مسلمان ایرانی و به همه ملت‌های آزاده جهان پیروزی خجسته انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را تبریک می‌گویم؛ انقلابی که به جمهوری اسلامی تبدیل شد و توانست طی چهار دهه الگویی بی‌نظیر از انقلابیون، آزادگان و انسانیت در این جهان را به نمایش گذارد.

در این جلسه از سه موضوع سخن خواهیم گفت، اولاً جمهوری اسلامی ایران استقلال و رد سرسپردگی به بیگانه را تقویت و از لحظه نخست تلاش کرد که مستقل بوده و به شرق و غرب وابسته نباشد.

امام خمینی(ره) فرموده است: من به شما اطمینان می‌دهم که مردم ایران و حکومت خدمتگزار مردم در صیانت از شعار «نه شرقی و نه غربی» تمام تلاش خود را خواهند کرد و به هیچ سمتی منحرف نخواهند شد و  از این خاستگاه و با عملی شدن این شعار بوده که در نتیجه آن جمهوری اسلامی ایران با اندیشه، دیدگاه‌ها، عقاید و موجودیت خود متمایز شده است و عملاً یک کشور متمایز در دنیاست که تسلیم نه شرق و نه غرب نمی‌شود و طبق اصول خود، اصول دین مبین اسلام عمل می‌کند که به نتایج درست منجر شده است.

ویدئوی سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم را در ادامه مشاهده می‌کنید.

موضوع دوم اینکه جمهوری اسلامی ایران نماد و قطب‌نمای فداکاری در سطح ایران و جهان شده است. ملت ایران فداکاری کرده است تا از دولت و جمهوری اسلامی با تمام امکانات و ظرفیت‌های آن دفاع کند.

ما جنگ تحمیلی را فراموش نمی‌کنیم که یک سال هم از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که رژیم صدام ملعون در عراق، جنگ را بر ایران تحمیل کرد و آتش این جنگ برای هشت سال شعله‌ور بود و تمام کشورهای استکباری جهان در پس این جنگ تحمیلی بودند که می‌خواستند در سرنگونی جمهوری اسلامی ایران سهیم شوند؛ اما الحمدلله به لطف پایداری و مقاومت رهبری ولایت فقیه و مردم مسلمان ایران، این کشور توانست از این مرحله عبور کند پس از اینکه با خون صدها هزار شهید و جانباز فداکاری کردند تا جمهوری اسلامی ایران مصون بماند.

حمایت از آرمان فلسطین و مستضعفین؛ رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران + فیلم

امام خمینی(ره) همواره به دفاع و فداکاری دعوت می‌کرد و فرموده است: هرگاه دشمنی بر سرزمین‌های مسلمین و یا به مرزهای آنها حمله آورد که ترس از بین بردن اصل اسلام و جامعه اسلامی از آن برود، بر تمام مسلمین (زن و مرد) واجب است با هر وسیله ممکن به دفاع برخیزند و در این راه از بذل مال و جان دریغ نکنند.

سفارشات رهبری و امام خمینی(ره) به این ملت موجب شده است که این ملت تمام دشواری‌ها را تحمل کنند و حتی می‌بینیم که تحریم‌هایی که یک بار شورای امنیت و بار دیگر آمریکای ستمگر در مقاطع زمانی مختلف علیه جوانب مختلف زندگی مردم ایران تحمیل می‌کند، تحریم‌هایی که برای به زانو درآوردن و سقوط ملت ایران اعمال شده است تا آن را وادار به سرسپردگی به استکبارگران جهان کنند؛ اما این ملت تحریم‌ها را تحمل کرد و توانست با غرب به شیوه‌ای بسیار متمدنانه برخورد کند. توانست از این طریق خود را ثابت و صنعت خود را تکمیل و از نظر علمی پیشرفت کند و در میدان ایستاده بماند، با وجود همه محاصره و تحریم‌هایی که می‌خواست ملت ایران را سرنگون کند؛ اما ملت ایران توانست بر خود اتکا داشته باشد.

موضوع سوم اینکه این انقلاب مبارک اسلامی با ظلم مبارزه و مظلومین را یاری کرد. امام خمینی(ره) از روزهای نخست ایده یاری مستضعفان را بنا گذاشت و پانزدهم ماه شعبان روز ولادت امام زمان(عج) را روز یاری مستضعفان در جهان نامید؛ صرف نظر از اینکه آنها چه دیدگاه و عقاید و چه دین آسمانی داشته باشند. زیرا او معتقد است که انسان حق دارد که آزاد زندگی کند و اراده داشته باشد و در این حیات دنیوی مستقل باشد. این ایده برخاسته از اصل یاری مظلومین است و آرمان فلسطین در رأس مسائل مورد اهتمام امام خمینی(ره) قرار گرفت؛ مسئله‌ای که نماد یاری مظلومین است و به رهبران کشورهای اسلامی گفت که هدف از جرثومه فسادی که در قلب کشورهای اسلامی کاشته شده است، فقط نابودی امت اسلامی نیست، بلکه خطر و زیان آن همه منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

درباره مسئله فلسطین و آزادی قدس امام خمینی(ره) می‌فرماید: مسلمانان و کشورهای عربی باید این رژیم اشغالگر را سرکوب و سرنگون کنند. اینجاست که می‌بینیم چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و شهید سردار قاسم سلیمانی همه تلاش خود را برای حمایت از قیام ملت فلسطین به کار گرفتند و از مقاومت در فلسطین و منطقه حمایت کردند تا با این دشمن مستکبر، پست و کینه‌توز مقابله شود که می‌خواهد بر تمام کشورهای منطقه و سیاست‌های دنیا مسلط شود و سرزمینی را که به آن تعلق ندارد، اشغال کرده است.

این رویکرد جمهوری اسلامی در دفاع و حمایت از آرمان فلسطین و اعتقاد به اینکه قطب‌نمای واقعی باید به سمت آزادسازی فلسطین و قدس باشد، این ویژگی درخشان و ممتاز جمهوری اسلامی ایران است و این چیزی است که ما باید از آن محافظت کنیم.

می‌توانم بگویم امام خامنه‌ای (دامت برکاته) این رویکرد بزرگ جمهوری اسلامی ایران را برای ما در این جمله خلاصه کردند که فرمودند: امام را باید معیار و ملاک دانست و در جای دیگر می‌فرمایند: نقشه راه ما اصول امام بزرگ ما است. امام خمینی(ره) راه واقعی برای رسیدن به اهداف عالی و بلند مرتبه ما را ترسیم کرد.

همه باید بدانند که پیروزی بزرگ از آن مستضعفان است از آن مؤمنان و مجاهدانی است که از هر آنچه دارند، می‌بخشند. خداوند به ما وعده پیروزی داده است جایی که می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید اگر خدا  را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند و گام‌های شما را استوار می‌دارد».

ما این نتایج را با چشم خود دیده‌ایم. از کم و زیادها نپرسید. خداوند می‌فرماید: «چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند».

الحمد لله این چیزی است که ما در جمهوری اسلامی ایران دیده‌ایم در رویارویی آن با همه جهان استکبار و در پیروزی که محقق کرده است. این چیزی است که ما  در پیروزی‌های حزب‌الله در مقابله با اسرائیل هم شاهد بوده‌ایم. این چیزی است که ما در پیروزی‌های مقاومت فلسطین در مقابله با دشمن مستکبر اسرائیلی دیده‌ایم و در همه پیروزی‌هایی که در منطقه ما حاصل شده است، از سوریه تا عراق، یمن، بحرین و در هر جایی که مقاومت و جنبشی برای دفاع از حقوق ملت‌ها وجود دارد.

در پایان می‌گویم که حزب‌الله به رابطه خود با جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که ما را برای آزادسازی کشورمان توانمند ساخت و از رهبر بزرگ و ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای(دام ظله) تشکر می‌کند و از حکومت، ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تشکر می‌کند. از آنچه که به محور مقاومت در منطقه در مسیر آزادسازی فلسطین و قدس تقدیم کرده است و از آنها بابت توهین‌هایی که برخی جاهلان در کشور ما علیه ایران داشته، عذرخواهی می‌کنیم و دعا می‌کنیم که آنها به راه راست هدایت شوند و وجدان خود را قاضی کنند. ما برای همیشه پرچم‌های حق و مقاومت و آزادسازی و دفاع را برافراشته می‌داریم هر چقدر که در این راه جانفشانی و فداکاری لازم داشته باشد و به همراه افراد بااخلاص و متحدگراها برای پیشرفت و تحول لبنان تلاش می‌کنیم و کشور ما و نسل‌های خود را به پروژه آمریکایی _ صهیونیستی تحویل نمی‌دهیم. در پایان از خبرگزاری قرآنی ایکنا بابت این میزبانی تشکر می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم پیروزی و عزت را در مسیر استقامت مستمر بدارد.

وبینار بین‌المللی «گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» امروز، ۱۹ بهمن، به شکل حضوری و ویدئوکنفرانس به همت خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان مهمان و سخنران حضوری این برنامه بود و دیگر سخنرانان مجازی علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر نهضت اسلامی نیجریه؛ نصر الشمری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی عراق(نجباء) و سیدصادق الشرفی، فعال سیاسی از یمن هستند که به‌صورت ویدئویی به بیان نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha