انتشار 3 عنوان کتاب از مجموعه کتب مدیریت قرآنی جامعه دینی
کد خبر: 4037301
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

انتشار 3 عنوان کتاب از مجموعه کتب مدیریت قرآنی جامعه دینی

نسخه چاپی و الکترونیک سه عنوان کتاب از مجموعه کتب مدیریت قرآنی جامعه دینی از سوی انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) منتشر شد.

کتاب ارتقای ظرفیت دینداریبه گزارش ایکنا، نسخه چاپی و الکترونیک سه عنوان کتاب از مجموعه کتب مدیریت قرآنی جامعه دینی از سوی انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) منتشر شد.

«ارتقای ظرفیت دینداری» به قلم احمدرضا اخوت، مدیر مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت و مریم قاسمی در قطع وزیری یکی از این کتب است که در معرفی آن آمده:  بسیار زیباست هنگامی که درباره موضوعی مورد نیاز یا پرسشی، منظومه‌ای مشخص و منسجم از موضوع‌ها را در یک سوره می‌توان دید. در این صورت هم به اهمیت آن پرسش پی می‌بریم هم آن سوره برایمان ویژه می‌شود و هم رهنمودهای سوره به صورت زنجیره‌ای از باورها و عمل‌ها قابل توصیه می‌شود. این کتاب، یکی از کتاب‌هایی است که با همین منطق به نگارش درآمده‌اند.

کتاب پیش رو سوره مبارکه مائده را با موضوع دین مطالعه کرده و در پرتو آن به مسئله مهم چگونگی گسترش دینداری و ارتقای آن پرداخته و سپس پاسخ این مسئله را به صورت کوتاه در دو گام ارائه می‌دهد.

نخست باید رویکرد خود درباره دین و دینداری را اصلاح کرد تا گمان نشود که دین و دینداری، چیزی خارج از همین زندگی معمولی و عینی است. در این صورت فهمیده می‌شود با گریز از پایبندی به دین خدا، ناگزیر به دینی دیگر ـ آگاهانه یا ناآگاهانه ـ پایبندی ایجاد می‌شود. در گام دوم راه گسترش دین، احیا و ارتقای ظرفیت‌های دینداری در زندگی فردی و اجتماعی است که با آن داخل شدن انسان‌ها در دین خدا و داخل شدن دین خدا در گستره زندگی، نه تنها امر سخت و بعیدی نخواهد بود بلکه به صورت حداکثری محقق خواهد شد.

کتاب بعدی، «الگوی مدیریت ناسازگاری‌های اجتماعی» نام دارد، نویسندگان این کتاب نیز احمدرضا اخوت و مریم قاسمی هستند که توسط انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) منتشر شده است.

در توضیح این اثر می‌خوانیم: ارزش وجود حکومت دینی با همه ناسازگاری‌هایی که ممکن است در آن بروز یابد، از حکومت غیر دینی به مراتب بیشتر است. این مهم را به سادگی می‌توان از تدبر در سوره مبارکه توبه به دست آورد. مطالعه روشمند این سوره الگوی مدیریتی مقابله با ناسازگاری‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. این ناسازگاری‌ها همه آن چیزهایی است که افراد جامعه را از صف ولی الهی جدا می‌کند. برای مقابله با این پدیده شوم که منجر به سرریز گمراهی و هلاکت در بدنه جامعه می‌شود، شناخت دقیق ناسازگاری‌ها و جدا شدن از آن‌ها ضروری است. به همین دلیل نام دیگر سوره توبه، برائت به معنای جداسازی صف خود از صفوف ناسازگاران است.

آخرین کتاب نیز «بایسته‌های ارتقای حاکمیت دینی» هست که به قلم احمدرضا اخوت و مریم قاسمی به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب درصدد است تا با تدبر در سوره مبارکه توبه همگان به ویژه نخبگان فرهنگی و سیاسی را با محورهای ضروری برای برون‌رفت از آسیب‌های موجود در جامعه دینی آشنا کند تا با شناخت مسئولیت‌های خود در برابر حاکمیت دینی و برنامه‌ریزی برای آن، جامعه دینی را به سمت تثبیت و استقرار سوق دهند. در اثر چنین استقرار و تثبیتی منافع حاکمیت دینی بیش از همیشه به شکل غفران و رحمت بر مردم جاری می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه نسخه چاپی و الکترونیک این کتب می‌توانند از لینک‌های yun.ir/bqqoce، yun.ir/78ckga و yun.ir/4bog9e استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha