فضای مجازی بهترین بستر نشر گفتمان انقلاب است / مهمترین تعارض علم مدرن با اندیشه دینی
کد خبر: 4038645
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
حجت‌الاسلام محسن قمی:

فضای مجازی بهترین بستر نشر گفتمان انقلاب است / مهمترین تعارض علم مدرن با اندیشه دینی

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: در صورت تولید محتوای خوب، فضای مجازی بهترین بستر نشر گفتمان اسلام و انقلاب و معارف ناب الهی در عصر جدید خواهد بود.

حجت‌الاسلام والملسمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والملسمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری امروز پنجم اسفند، در آیین اختتامیه جشنواره شیخ طوسی با اشاره به فراز‌هایی از آیات الهی، اظهار کرد: انبیای الهی برای تعلیم نکات و مطالبی مبعوث شده‌اند که عقل بشری از دسترسی به آن عاجز است.

وی، با بیان اینکه در مکتب پیامبران همه اُمی بوده و باید زانوی تلمذ بزنند، اظهار کرد: مجموعه بزرگی مانند جامعةالمصطفی، سرمایه‌ای بزرگ برای بشریت است که خود مبتنی بر سرمایه‌های ارزشمندی است.

حجت‎الاسلام قمی به جایگاه شیخ طوسی در میان اندیشمندان جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جامعةالمصطفی دربردارنده سرمایه بزرگی است که ریشه در حوزه هزار ساله دارد، از اِشراف رهبر معظم انقلاب برخوردار بوده و میزبان طلاب و دانش‌پژوهانی از ملیت‌های مختلف جهان برای استمراربخشی راه انبیای الهی است.

حجت‌الاسلام والملسمین قمی ادامه داد: المصطفائی‎ها باید ضمن اهتمام به تحقق تمدن نوین اسلامی، آنچه بشر به صورت طبیعی نمی‌تواند درک کند را با تمسک به قرآن و سنت و مکتب اهل‌بیت(ع) ارائه کنند و در این مسیر باید به نیاز روز بشریت توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه امروز خوشگذرانی، بزرگ‌ترین دشمن بشریت است، افزود: این تفکر، خوشگذرانی را هدف والای زندگی ترسیم کرده و به چالشی بزرگ برای تبیین تفکرات الهی تبدیل شده است.

وی، با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای می‌کوشد مردم را به دین و مبانی آن بی‌توجه سازد، گفت: تفکر هالیوودی و مدرن به دنبال هراس انسان‌ها از آخرالزمان است، در حالی که آخرالزمان دوران رشد و تعالی جوامع بشری به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والملسمین قمی، بی‌توجهی به غایتمندی در علوم را مهم‌ترین تعارض علم مدرن با اندیشه‌های دینی دانست و یادآور شد: مقابله با هرگونه تحول‌خواهی و شکل‌گیری تغییرات بنیادین در جوامع انسانی، از نکات حساس و هراس‌برانگیز علم مدرن است و انسان‌ها را از حرکت به این سمت دور می‌سازد.

وی، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب، به خادمی در این مسیر افتخار می‌کنیم، اظهارکرد: جامعةالمصطفی شجره طیبه‌ای است که سیر تکاملی خود را روز به روز ارتقا داده است و این مهم، مرهون برکات انقلاب اسلامی و راهبری رهبر فرزانه انقلاب است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: اگر خود را از نظر تأمین محتوا تقویت کنیم، بی‌شک در حوزه بهره‌گیری بایسته از امکانات سخت‌افزاری، موفق‌تر عمل خواهیم کرد. در صورت تولید محتوای خوب، فضای مجازی بهترین بستر نشر گفتمان اسلام و انقلاب و معارف ناب الهی در عصر جدید خواهد بود.

انتهای پیام
captcha