تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه
کد خبر: 4039988
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
آخرین تحولات اوکراین/

تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه

در هفتمین روز از جنگ اوکراین مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با 141 رأی علیه روسیه تصویب کرد، از سویی دور بعدی مذاکرات بین اوکراین و روسیه به فردا موکول شده است.

به گزارش ایکنا در هفتمین روز از جنگ در اوکراین، دولت روسیه ضمن ابراز مخالفت خود با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا از تداوم عملیات نظامی خود در اوکراین تا تحقق اهداف معین شده خبر داده است.

از سویی متحدان غربی اوکراین اگرچه از اعزام نیروی نظامی به این کشور خودداری کرده‌ اما بر تداوم حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از اوکراین تأکید کرده‌اند.

تعویق مذاکرات روسیه و اوکراین به فردا موکول شد

رسانه‌های جهانی به نقل از شبکه تلویزیونی یک روسیه خبر داده‌اند: دور بعدی مذاکرات روسیه و اوکراین که قرار بود در مرز بلاروس و لهستان برگزار شود، به فردا موکول شده است. با این حال به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت موجود در جنگ اوکراین این گفت‌وگوها به سختی می‌تواند منجر به نتیجه سازنده‌ای منجر شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد که برای بررسی بحران اوکراین و محکومیت روسیه تشکیل شده بود، در سومین روز از نشست اضطراری و ویژه خود با ۱۴۱ رأی موافق، قطعنامه‌ای درباره بحران اوکراین و در محکومیت روسیه تصویب کرد.

تداوم حمایت تسلیحاتی و مالی غرب از اوکراین

اگرچه دولت ایالات‌متحده، حضور نیروهای نظامی این کشور در اوکراین را برای جنگ با نیروهای روسی را رد کرده است، با این حال دولت آمریکا از تداوم ارائه کمک‌های مالی و نظامی از اوکراین خبر داده و تأکید کرده است که این کشور همچنان متحد اوکراین در برابر روسیه باقی خواهد ماند.

تحریم‌های جدید علیه روسیه و احتمال بازگشت رئیس‌جمهور پیشین اوکراین به این کشور

اتحادیه اروپا ضمن مؤثر خواندن تحریم‌ها علیه روسیه، از آماده بودن بسته چهارم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داده است. اگرچه برخی از منابع خبری از پیشنهاد اوکراین برای برقراری منطقه پرواز ممنوع علیه روسیه خبر داده‌اند، با این حال با توجه به قدرت هوایی روسیه به نظر می‌رسد این پیشنهاد راه به جایی نخواهد برد.

برخی از منابع امنیتی در اوکراین اعلام کرده اند که مسکو به دنبال بازگرداندن ویکتوریانکوویچ، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین به قدرت است. منابع اوکراینی این اقدام را گام مهم روسیه برای تشکیل یک دولت دست نشانده و طرفدار روسیه در این کشور ارزیابی کرده‌اند.

آمارهای مختلف درباره تلفات این جنگ

ژنرال ایگور کوناشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه  تلفات اوکراین را  بیش از دو هزار و ۸۷۰ کشته و تقریباً ۳۷۰۰ سه هزار و زخمی و تعداد اسیران را نیز 572 نفر اعلام کرده است.

از سوی دیگر تصریح شده است: 498 نظامی روسی نیز در این جنگ زخمی شده و هزار و 597 نفر نیز زخمی شده‌اند.

اوکراین تلفات روسیه را بیش از چهار هزار نفر اعلام کرده است.

انتهای پیام
captcha