طلاب نمایندگی المصطفی در استان مرکزی معمم شدند
کد خبر: 4040913
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
همزمان با سوم شعبان؛

طلاب نمایندگی المصطفی در استان مرکزی معمم شدند

همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع)، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب نمایندگی جامعةالمصطفی در استان مرکزی با حضور رئیس جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

طلاب نمایندگی المصطفی در استان مرکزی معمم شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی ۱۵ اسفند در جمع طلاب استان مرکزی که در ستاد مرکزی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: هیچ آیینی به اندازه اسلام بر علم‌آموزی و برجسته بودن جایگاه اهل علم تأکید نداشته است. در متون دینیِ هیچ یک از ادیان شناخته‌شده، به مقداری که در اسلام در مورد علم‌آموزی و نشرعلم سخن گفته شده، نمی‌توان محتوایی مشاهده کرد.

وی، درجات و مراتب فضیلت انسان را در اسلام بر اساس علم و ایمان افراد خواند و افزود: البته علم به تنهایی اگر همراه با شرایط خاص آن نباشد، کافی نیست. علم به شرط آنکه همراه با انگیزه و هدف الهی باشد، ارزشمند خواهد بود. اگرعلم و باوری در ما ایجاد شد، باید در رفتار و عمل ما نمایان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با تأکید بر اینکه عالم دینی باید برای اجتماع مفید باشد، اظهارکرد: پوشیدن لباس طلبگی به معنای اعلام آمادگی برای خدمتگزاری به دین و مردم است. دقت در اعمال، رعایت تقوای الهی، مراعات احکام و...، از وظایف روحانیون و توقعات به‌جای مردم از آنان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: روحانیون باید متعهد به حضور در کنار مردم باشند و خود را خادم مردم و بندگان خدا بدانند. پوشیدن لباس روحانیت، توفیق بزرگی است، ولی باید ملزومات آن را رعایت کنیم و اگر شکرگزار این نعمت الهی باشیم، بنابر وعده حق الهی، این نعمت بر انسان افزون خواهد شد.

در ادامه این جلسه، مراسم عمامه‌گذاری طلاب حاضر در جلسه به دست حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی انجام شد.

انتهای پیام
captcha