نمایشگاه مجازی «هفت‌سین قرآنی» در خارج از کشور
کد خبر: 4043371
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار می‌کند؛

نمایشگاه مجازی «هفت‌سین قرآنی» در خارج از کشور

نمایشگاه مجازی «هفت‌سین قرآنی» به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در درگاه اینترنتی رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

نمایشگاه مجازی «هفت‌سین قرآنی» در خارج از کشوربه گزارش ایکنا، این نمایشگاه به مناسبت نوروز 1401 با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد و در آن 30 اثر از هنرمندان کشورمان به صورت مجازی به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه در راستای سلسله نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی «ملکوت» برگزار می‌شود و تاکنون 5 دوره از این نمایشگاه در سطح ملی و چهار دوره از آن به صورت بین‌المللی برگزار شده است.

نمایشگاه «هفت سین قرآنی» از اول فروردین ماه 1401 آغاز خواهد شد و آثار موجود در نمایشگاه در رشته‌های خوشنویسی، نقاشیخط و تایپوگرافی خواهد بود.

«سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم» (یس/۵۸)، «سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین» (صافات /۷۹)، «سلامٌ علی اِبراهیم» (صافات/۱۰۹)، «سلامُ عـَلی موُسی و هارون» (صافات/۱۲۰)، «سلامُ علی آلِ یاسین» (صافات/۱۳۰)، «سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین»(زمر/۷۳)، و «سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر»(قدر/۵) از آیاتی است که در این نمایشگاه در قالب آثار هنری به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه مجازی «هفت‌سین قرآنی» در خارج از کشور

قرار است این نمایشگاه در سطح ملی نیز به صورت مجازی برگزار شود و 66 اثر از 43 هنرمند ایرانی در آن به صورت مجازی به نمایش درآید.

سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی در این باره اعلام کرد: این سازمان با هدف استفاده از زبان هنر برای دستیابی به اهداف خود در راستای تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی و بین‌المللی با محوریت قرآن کریم و سیره زندگانی معصومین(ع)، مجموع نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ملکوت را برگزار کرده است و حمایت از هنرمندان جوان و مستعد و نمایش آثار هنرمندان حوزه خوشنویسی، نقاشیخط و تایپوگرافی قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی از جمله رویکردهایی است که در برگزاری این بخش از نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

نمایشگاه مجازی «هفت‌سین قرآنی» در خارج از کشور

انتهای پیام
captcha