اسرائیل در حال نزدیک شدن به نقطه پایان است
کد خبر: 4053567
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

اسرائیل در حال نزدیک شدن به نقطه پایان است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز همه مقامات رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که در حال نزدیک شدن به نقطه پایان هستند و این رژیم در وضعیتی گرفتار شده است که امکان بقا ندارد.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از اصفهان، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز قدس در میدان امام خمینی(ره) اصفهان، اظهار کرد: امام راحل با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس، یادگاری ماندگار، ارزشمند و گران‌سنگ به جا گذاشت و امروز، آثار این نام‌گذاری به خوبی آشکار است.

وی افزود: امروز با گذشت چندین دهه، در شرایطی قرار داریم که در خصوص موضوع فلسطین و قدس شریف، سؤالاتی از این قبیل در میان افکار عمومی مطرح می‌شود که چرا جمهوری اسلامی خود را با تمام توان و قوا در کنار ملت فلسطین قرار داده است. کسانی که انتقاد می‌کنند و مخالفت می‌ورزند، این سؤالات را مطرح می‌کنند که چرا باید در امور دیگران دخالت داشته باشیم، چرا سیاست خارجی ما باید زیر سایه موضوع فلسطین قرار داشته باشد، چرا باید برای آزادی قدس هزینه کنیم، چرا باید موجودیتی به نام نیروی قدس سپاه پاسداران داشته باشیم و چرا باید از هر کسی بر روی کره زمین که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند، آشکارا حمایت کنیم. این‌ها سؤالاتی است که به‌خصوص در زمانه جنگ ترکیبی و شناختی بر آنها تمرکز می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: یک سؤال نیز از سوی نیروهای انقلابی، متدینان و توده‌های مردم مطرح می‌شود و آن اینکه آیا به راستی روزی شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود و این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید» روزی جامه عمل می‌پوشد؟ آیا نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی مسجدالاقصی، واقعیتی است که شاهد آن خواهیم بود؟

وی تصریح کرد: کسانی که از چرایی حمایت از فلسطین و سرمایه‌گذاری بر این موضوع می‌پرسند، اگر بدانند فلسطین چگونه اشغال شد، چه کسانی آن را اشغال کردند و چه اهدافی داشتند، قطعاً نگاهشان تغییر می‌کند. 76 سال قبل، کشوری به نام اسرائیل وجود خارجی نداشت، کشورهای غربی و در رأس آنها، انگلیس خبیث برای فلج کردن کشورهای اسلامی، ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام، جلوگیری از پیشرفت مسلمانان و ایجاد مانع در مسیر وحدت امت اسلامی، سناریویی طراحی و تعریف کردند مبنی بر اینکه در سرزمین فلسطین باید رژیمی غیراسلامی به نام اسرائیل با ایده تشکیل حکومت از نیل تا فرات ایجاد شود و به مرور، در این نقطه راهبردی از منطقه غرب آسیا در تمامی ساختارهای کشورهای اسلامی نفوذ کند تا مانع این شود که مسلمانان دگربار قد علم کنند و به فکر احیای عظمت و تمدن گذشته خود باشند و لذا، امام(ره) وقتی بحث اسرائیل را مطرح می‌کرد، از غده‌ای سرطانی نام می‌برد و رژیم صهیونیستی را به غده‌ای سرطانی در پیکره جهان اسلام تشبیه می‌کرد. همه ما می‌دانیم که اگر غده سرطانی ریشه‌کن نشود، می‌تواند یک پیکر و اندام را به‌طور کلی نابود کند. بنابراین، راهبرد محو اسرائیل از روی کره زمین که از سوی رهبر کبیر انقلاب مطرح شد، در واقع جراحی این غده سرطانی از پیکر جهان اسلام است.

سردار جوانی در خصوص اینکه آیا روزی شاهد آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود، گفت: اگر کسی با تاریخ 76 ساله رژیم صهیونیستی و روندهای طی شده آشنا باشد، پاسخ این سؤال را به خوبی دریافت خواهد کرد. صحنه‌های زیبایی که از سوی مردم روزه‌دار در روز قدس در جای جای ایران و کشورهای اسلامی و اروپایی خلق می‌شود، سند و دلیلی است بر اینکه ما در مسیری گام برمی‌داریم که لحظه محو شدن رژیم صهیونیستی در افق دیده می‌شود، چون تاریخ ننگین رژیم صهیونیستی را می‌توان به دو مقطع تقسیم کرد؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از 1948 تا 1979 که اسرائیل غاصب با برخورداری از قدرت اروپا و آمریکا، روند رو به گسترش قدرت داشت. رژیمی که وجود خارجی نداشت، در سرزمینی که قبله‌گاه اول مسلمانان بود، با توطئه‌ای اعلام موجودیت کرد و وقتی فلسطینی‌ها مخالفت و مبارزه آغاز کردند، بی‌رحمانه و ناجوانمردانه قتل عام، سرکوب و آواره شدند، صبراها و شتیلاها به وجود آمد و هر جنایتی با مجوز غرب انجام شد تا این رژیم تثبیت شود.

وی ادامه داد: وقتی کشورهای اسلامی حرکتی برای کمک به فلسطینی‌های مظلوم آغاز کردند، در نهایت رژیم صهیونیستی با برخورداری از قدرت‌های مادی، فراتر از سرزمین فلسطین، بخش‌هایی از دیگر کشورهای اسلامی مثل بلندی‌های جولان و صحرای سینا را اشغال کرد و وضعیتی به وجود آورد که به مسلمانان، گروه‌های مبارز فلسطینی و دولت‌های کشورهای اسلامی این‌گونه القا شد که هیچ چاره‌ای جز پذیرش و کرنش در مقابل این موجودیت غاصب نیست و باید با آن از در سازش وارد شد. اینجا بود که کمپ دیوید شکل گرفت و در شرایطی که کشورهای اسلامی و گروه‌های فلسطینی برای مذاکره و تسلیم در برابر رژیم صهیونیستی صف کشیده بودند، انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد؛ انقلابی که رهبر آن سال‌ها قبل مواضع خود همچون وحدت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی، اصلی بودن مسئله قدس در میان مسلمانان و لزوم مبارزه با اسرائیل را به صراحت و قاطعیت بیان کرده بود. این مبارزه، مبانی دینی و اعتقادی، انسانی و عقلانی دارد. کسانی که با قرآن و کلام معصومین(ع) آشنا هستند، می‌دانند که روز قدس، به صحنه آمدن و مبارزه کردن، عصاره قرآن و کلام رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) است. مگر می‌شود پیرو قرآن و رسول خدا و شیعه امیرالمؤمنین(ع) باشیم، ولی نسبت به این ظلمی که روا داشته شد، ساکت و بی‌تفاوت بمانیم؟ روز قدس بر اساس آموزه‌های دینی یعنی مبارزه با ظالم، در کنار مظلوم ایستادن و دفاع از جبهه حق.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: چند سال پیش در ادامه مبارزات، مقام معظم رهبری فرمودند: صهیونیست‌ها 25 سال آینده را تجربه نخواهند کرد، چون پیروزی انقلاب اسلامی یک نقطه عطف بود. اگر از زمان شکل‌گیری اسرائیل منحوس، این رژیم روند رو به توسعه و گسترش قدرت داشت، با پیروزی انقلاب، این حرکت رو به جلو متوقف شد و رژیم صهیونیستی در مسیر افت و سایش قدرت قرار گرفت. پیش از انقلاب، ارتش رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر توصیف می‌شد، چون همه قدرت‌های شیطانی پشت آن قرار داشتند، دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آن به خدشه‌ناپذیر بودن مشهور بود و به‌عنوان یک رژیم باثبات و پایدار شناخته می‌شد، ولی امروز این شاخصه‌ها چه وضعیتی دارد؟ به برکت انقلاب اسلامی و شکل‌گیری گروه‌های مقاومت، امروز، سنگ‌های در دست فلسطینیان مظلوم و مبارزان واقعی به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل شده است؛ موشک‌هایی که هیچ نقطه‌ای از اسرائیل خارج از برد آنها نیست. در این سال‌ها شاهد بودیم که با شکل‌گیری مقاومت اسلامی، چگونه اسرائیلی‌های زورگو و آدمکش که به راحتی سرزمین‌ها را اشغال می‌کردند، از لبنان فرار کردند و آن ارتش مشهور به شکست‌ناپذیری، طعم تلخ شکست را در کارنامه خود ثبت کرد. آیا غیر از این است که کسانی با خلوص نیت برای نابودی ستمگران و دفاع از مظلومان قیام لله کردند و مشمول نصرت الهی شدند و این نصرت الهی، پیروزی‌هایی مثل جنگ 33 روزه را رقم زد؟ امروز خود صهیونیست‌ها می‌گویند قادر به مقابله با قدرت متراکم شده مقاومت در پیرامون خود نیستند، چون شهید سلیمانی به‌عنوان سرباز ولایت، یک لشکر بین‌الملل اسلامی برای رهایی قدس ایجاد کرد و ارتش رژیم صهیونیستی که در گذشته به راحتی اشغال و تجاوز می‌کرد، امروز جرئت هیچ حمله‌ای ندارد و اگر مخفیانه کاری انجام می‌دهد، پاسخ آن را به‌هنگام دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در نبرد سیف القدس در ماه رمضان گذشته، تمام حیثیت و آبرویی که جمع کرده بودند، مبنی بر اینکه این سرزمین اشغال شده از یک گنبد آهنین و امنیت افسانه‌ای برخوردار است، در مقابل راکت‌ها و موشک‌ها فرو ریخت و امروز، اسرائیلی‌های غاصب در هیچ نقطه‌ای احساس آرامش و امنیت ندارند. در همین ماه رمضان جاری، چند عملیاتی که در تل‌آویو و کرانه انجام شد، نشان داد که صهیونیست‌ها از داخل در حال سایش قدرت هستند و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آنها آن‌قدر ناتوان‌اند که نمی‌توانند موقعیت مبارزان فلسطینی را شناسایی کنند. امروز، این صرفاً سخن رهبر حکیم ما، انقلابی‌ها و رهبران مقاومت نیست که رژیم صهیونیستی به زودی فرو خواهد ریخت، بلکه واقعیتی است که خود صهیونیست‌ها را نیز به اعتراف واداشته و به دنبال حوادثی که در سال‌های اخیر رخ داد، امروز همه مقامات این رژیم اعتراف می‌کنند که در حال نزدیک شدن به نقطه پایان هستند. یعنی رژیمی که مبتنی بر یک توطئه برای اشغال بخش‌های کلیدی جهان اسلام جعل شد و رفتاری سرکوبگرانه در پیش گرفت، با پیروزی انقلاب اسلامی به وضعیتی دچار شد که خود معترف است امکان بقا ندارد. این سخن برخی از مقامات رژیم صهیونیستی است که چه بسا زودتر از آن 25 سال فرو خواهند ریخت.

سردار جوانی اظهار کرد: اگر زمانی صهیونیست‌ها از جنوب لبنان و چندی پیش آمریکایی‌ها از خاورمیانه فرار کردند، آن روز نیز نزدیک است که صهیونیست‌ها گروه گروه پا به فرار بگذارند و به رهبران این رژیم کودک‌کش توصیه می‌کنم که امروز نگاهی واقع‌بینانه به کره خاکی داشته باشید و ببینید در کشورهای مختلف و از جمله ایران اسلامی، مردم چگونه همانند نخستین سالی که روز قدس اعلام شد، در سال 1401 با زبان روزه و شور و نشاط آمده‌اند و مقاومت و ایستادگی بر آرمان قدس شریف را اعلام می‌کنند. بنابراین، بهتر است واقع‌بینانه عمل کنند و تا قبل از آنکه دیر شود و مجبور شوند از طریق دریا فرار کنند، چمدان‌ها را ببندند، مسیر مهاجرت معکوس را در پیش بگیرند و به همان نقاطی که تعلق دارند، برگردند، وگرنه فردا دیر خواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز، رژیم صهیونیستی فقط با ایران و حزب الله روبرو نیست، بلکه با امت بیدار شده و به پا خاسته مواجه است. بنابراین، کسانی که از صهیونیست‌ها حمایت کردند و دولت‌های مرتجع عربی که در مسیر سازش و عادی‌سازی روابط هستند، بدانند همان‌طور که آمریکا به‌عنوان حامی اصلی‌شان در حال افول قدرت است، صهیونیست‌ها در حال نزدیک شدن به نقطه پایان هستند و به زودی آزادی مسجدالاقصی را جشن خواهیم گرفت. این، وعده و سنت الهی و تخلف‌ناپذیر بوده و آن روز نزدیک است.

انتهای پیام
captcha