فعالیت نمایشگاه مجازی قرآن ادامه دارد
کد خبر: 4053891
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

فعالیت نمایشگاه مجازی قرآن ادامه دارد

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی به کار خود پایان داد که بنابر مصوبه جلسه هماهنگی مدیران نمایشگاه، بعد از پایان نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سیدامین‌الله میرشفیعی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام کرد: هر چند امسال ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری نمایشگاه حضوری قرآن کریم را صادر کرد اما تجربه استقبال عمومی از نمایشگاه مجازی قرآن کریم در سال گذشته و همزمان با ایام کرونا ما را بر آن داشت تا نمایشگاه مجازی را نیز به عنوان یک مکمل در کنار نمایشگاه حضوری داشته باشیم.

وی گفت: بر این اساس برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طرح‌هایی چون تلویزیون اینترنتی، پخش زنده، تور مجازی ۳۶۰ درجه و کیو.آر.کدهای سردار شهید سلیمانی را برای مخاطبان و علاقه‌مندان به استفاده از فضای معنوی نمایشگاه قرآن کریم که به هر دلیل شرایط حضور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) را نداشتند، اجرا کردیم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم «ایکفا» سایت رسمی نمایشگاه را بستر انتشار پخش زنده نمایشگاه معرفی کرد و افزود: برای همه افراد از ساعت ۱۷ الی ۲۳ و ۳۰ همایش‌های مهم، نشست‌ها، گفتگو با شخصیت‌های حاضر در نمایشگاه و تصاویر بخش‌های نمایشگاه به صورت زنده پخش می‌شد.
وی اظهار کرد: امسال همچنین تور مجازی ۳۶۰ درجه نمایشگاه قرآن کریم با بیش از ۵۰۰ عکس طراحی شد و به این ترتیب مخاطبان توانستند از هر نقطه از جهان با بهترین شرایط از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.

میرشفیعی به اجرای کیو.آر.کدهای شهید سردار سلیمانی در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: از آنجا که می‌خواستیم حضور معنوی سردار سلیمانی را در قالب پویش قهرمان من داشته باشیم کیو.آر.‏کدهایی را در قالب پوستر در فضای نمایشگاه و بر روی سایت آن قرار دادیم که افراد می‌توانستند با اسکن این کدها به محتوایی چون نماهنگ، سخنرانی و محتوای مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی دسترسی داشته باشند.

وی تأمین اینترنت مناسب، زیرساخت شبکه و فعالیت‌های سخت‌افزاری را از مهمترین فعالیت‌های کمیته فناوری اطلاعات نمایشگاه قرآن در دوره بیست و نهم دانست و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نیاز به افزایش پهنای باند برای پیگیری امور نمایشگاه قرآن از سال‌‎های گذشته حس می‌شد بنابر این تلاش کردیم امسال اینترنت را با پهنای باند 2 برابر در اختیار شرکت‌کنندگان و دست اندرکاران نمایشگاه بگذاریم.

میرشفیعی افزود: امسال همچنین اینترنت رایگان برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده بود تا افراد برای بازدید از سایت‌ها و دانلود برنامه‌های مورد نظرشان با محدودیت مواجه نشوند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار قرآن کتاب امید و آرامش امسال از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت هر روز از ساعت 17 تا 24 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha