رستوران فرانسوی متهم به تبعیض علیه مشتریان مسلمان شد
کد خبر: 4054751
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

رستوران فرانسوی متهم به تبعیض علیه مشتریان مسلمان شد

رستوران La Plage Parisienne در پاریس به تبعیض سیستماتیک علیه مشتریان مسلمان متهم شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Morocco World News، این رستوران متهم شده که درخواست‌ رزرو میز از سوی افراد در این رستوران در صورتی که نام افراد شبیه به اسامی شمال آفریقا و اسلامی باشد، رد می‌شود.

براساس مدارکی که یک گروه مراکشی به نام تجمعات منتشر کرده از 4 درخواست رزرو میز در تاریخ 30 آوریل، دو مورد از رزروهایی که تحت نظر محمد و مهدی بودند رد شدند در حالی که رزروهایی با نام الی و کریستف برای همان زمان تایید شدند.

در پاسخ، سوفیان البارودی، وکیل مستقر در کن، شکایتی را علیه رستوران La Plage Parisienne متعلق به گروه تجاری Beaumarly «به دلیل اعمال تبعیض‌آمیز ثابت شده» ارائه کرد.

در این شکایت که به دادسرا ارسال شده، آمده است که رستوران به بهانه حضور زیاد برای این منظور، به طور سیستماتیک از رزرو افرادی که نامشان بیگانه به نظر می‌رسد، به ویژه مراکشی‌ها، خودداری می‌کند.

البارودی خاطرنشان کرد که این گونه اعمال تبعیض آمیز مشمول مجازات مواد 1-225 و 225-2 قانون جزایی فرانسه است.

در اواخر ماه مارس، انجمن ضد نژادپرستی فرانسه به نام Maison des Potes، شکایت‌هایی را علیه 37 شرکت به دلیل ارسال پیشنهادات شغلی تبعیض آمیز که شهروندان غیر فرانسوی یا غیر اروپایی را از مشاغل خاصی که برای امنیت ملی فرانسه حیاتی تلقی می‌شوند محروم می‌کند، تنظیم کرد.

به گفته Maison des Potes، چنین اقدامات تبعیض‌آمیزی حتی به کارمندانی در شغل‌هایی مانند نقاش و نظافتچی در شرکت‌های دفاعی، مخابراتی، زیست محیطی و انرژی نیز تعمیم داده شده است.

انتهای پیام
captcha