واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات‌ استشهادی در شرق تل‌آویو
کد خبر: 4054939
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات‌ استشهادی در شرق تل‌آویو

گروه‌های فلسطینی ضمن تبریک عملیات استشهادی شب گذشته در شرق تل‌آویو آن را بخشی از خشم و انتفاضه ملت فلسطین در دفاع از مسجدالاقصی توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: هتک حرمت مسجدالاقصی توسط ارتش رژیم اشغالگر و باندهایی از شهرک‌نشینان صهیونیست به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین و عبور از خطوط قرمز است و از همین رو ملت فلسطین به مقابله با رژیم اشغالگر و تجاوزات آن ادامه می‌دهد.

جنبش جهاد اسلامی همچنین این عملیات را به منظور پیروزی برای مسجد الاقصی دانست.

عملیات استشهادی شب گذشته حمله با سلاح سرد و گرم توسط دو فلسطینی در منطقه العاد در شرق تل‌آویو به هلاکت چهار شهرک‌نشین صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شده است.

شهرک العاد در جنوب راس‌العین و شهر متروکه مجدل الصادق و در 25 کیلومتری شرق تل‌آویو قرار دارد و نزدیک به مرزهای کرانه باختری و مشرف به شهرک دیر بلوط است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم با صدور بیانیه‌ای این عملیات را بخشی از خشم ملت فلسطین به تجاوزت رژیم اشغالگر در حق مقدسات فلسطین دانست و تاکید کرد: یورش به مسجد‌الاقصی نمی‌تواند بدون مجازات بماند.

قاسم افزود: که عملیات قهرمانانه در تل‌آویو اجرای عملی آن چیزی است که مقاومت نسبت به آن هشدار داد که الاقصی خط قرمز است.

این مقام حماس گفت: ما در همه جاهایی که مردم فلسطین هستند با یک وضعیت مبارزه یکپارچه و مستمر روبرو هستیم.

وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر نمی‌تواند جبهه‌های غزه، کرانه باختری و مناطق اشغالی 48 را سرکوب کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفت: تا زمانی که حمله به مقدسات و مسجدالاقصی در فلسطین ادامه داشته باشد، ملت ما هرگز ساکت نخواهد نشست.

وی مسجد الاقصی را خط قرمز واقعی خواند و گفت: آنجا تحت هیچ چانه‌زنی قرار نخواهد گرفت و تقسیم آن به دو بخش غیرممکن است زیرا یک مسجد کاملا اسلامی و حق تاریخی و ثابت امت اسلامی است.

ضعف و تزلزل رژیم صهیونیستی

احمد خریس، مسئول دفتر اطلاع رسانی جبهه مردمی غزه هم گفت: عملیات تل‌آویو بیانگر پاسخ ملت ما و رزمندگان آن به تجاوزات و یورش به مسجدالاقصی و تلاش‌ها برای یهودی‌سازی قدس است.

خریس با تاکید بر اینکه این وعده مقاومت است که به مردم بیت‌المقدس و همه مردم فلسطین یاری خواهد رساند، افزود: این عملیات قهرمانانه موید ضعف این رژیم فاشیستی و سیستم امنیتی آن است. که در مقابل عزم مقاومت فلسطین از تار عنکبوت سست تر است.

کمیته‌های مقاومت هم عملیات قهرمانانه جدیده را نشانه تزلزل دشمن صهیونیستی و ضعف آن دانست و گفت: این عملیات پاسخ طبیعی به جرایم دشمن صهیونیستی و تعرض آن به مسجدالاقصی است.

در این بیانیه آمده است: فلسطینیان با عملیات العاد این پیام را با آتش و باروت به دشمن صهیونیستی رساندند که شما باید دست از جرایم خود در حق مسجدالاقصی بردارید و با آتش بازی نکنید و از خطوط قرمز ملت ما بیرون بروید.

کمیته‌های مقاومت تاکید کردند: ملت ما و مقاومت ما و جوانان انقلابی ما به مقاومت خود ادامه خواهند داد و درگیری با دشمن صهیونیستی تا نابودی آن ادامه دارد و مقاومت خاری در گلوی دشمن صهیونیستی باقی خواهد ماند تا وقتی ریشه آن از خاک ما کنده شود.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز عملیات العاد را بخش ساده‌ای از پاسخ طبیعی به حملات صهیونیست‌ها به قدس و مسجدالاقصی دانست و تاکید کرد: ملت مقاوم فلسطین با خون خود به دفاع از قداست مسجد الاقصی مصمم است و این عملیات ضربه جدید مقاومتی است که امنیت رژیم صهیونیستی در برابر آن فروپاشیده است و ما در برابر یک انتفاضه واقعی هستیم که ملت ما با خون و آتش در دفاع از مسجد الاقصی و قدس به راه انداخته‌اند.

رژیم صهیونیستی روز جمعه بار دیگر «باب المغاربه» مسجدالاقصی را باز کرد و دسته‌های شهرک‌نشینان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند.

رسانه‌ها از درگیری میان فلسطینی‌ها در داخل مسجدالاقصی و نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند، نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها گلوله پلاستیکی شلیک کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha