برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری
کد خبر: 4055997
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبر داد:

برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری

رفیع‌الله آتانی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، گفت: این مرکز با مجوز رسمی دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌های سیاستگذاری و قانونگذاری با اعطای امتیازهای ویژه، کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری را برگزار خواهد کرد.

عطاء الله رفیعی آتانی به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، رفیع‌الله آتانی،  رئیس این مرکز، گفت: این مرکز با مجوز رسمی دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌های سیاستگذاری و قانونگذاری با اعطای امتیازهای ویژه، کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری را برگزار خواهد کرد.

رفیعی آتانی بیان کرد: دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای رسمی، کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره را به مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اعطاء کرد و این مرکز صاحب کمیته دستگاهی در دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، این مرکز بنا دارد در حوزه مباحث مربوط به قانونگذاری و سیاستگذاری اقدام به برگزاری کرسی‌های ترویجی و فعالیت‌های علمی در راستای کمک به اهداف مجلس شورای اسلامی کند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: وظیفه کمیته دستگاهی، جهت‌دهی و ترغیب همایش‌ها، نشست‌ها، هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی دانشگاه‌ها حوزه علوم انسانی و اسلامی در راستای تولید و توسعه علم است.

رفیعی آتانی اظهار کرد: تعیین و تصویب برنامه‌های اجرایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در راستای تولید علم و برگزاری کرسی‌ها، بررسی اولیه طرح نامه‌ها و صلاحیت ناقدان پیشنهادی از طرف دانشگاه‌ها، نظارت بر حسن برگزاری کرسی‌ها (تعیین ناظر علمی و ناظر حسن اجرا) ... از دیگر وظایف کمیته دستگاهی است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، بسترسازی، ساماندهی و فرهنگ‌سازی در راستای عملیاتی‌کردن کرسی‌های علمی، ایجاد انگیزه‌های لازم در برگزاری کرسی‌های علمی، تقویت، تسهیل و نظام‌مند نمودن فرایند برگزاری کرسی‌ها در دستگاه‌های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی، گروه‌های تخصصی و نخبگان در برگزاری کرسی‌های علمی، داوری و نقد از دیگر اهداف کمیته دستگاهی است.

انتهای پیام
captcha