نقش عمان در گسترش علوم قرآنی و اسلامی بررسی می‌شود
کد خبر: 4056050
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

نقش عمان در گسترش علوم قرآنی و اسلامی بررسی می‌شود

همایشی با عنوان تلاش‌های عمان در مطالعات قرآنی با هدف بررسی نقش این کشور در گسترش علوم قرآنی و اسلامی هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تایمز آو عمان، به عنوان بخشی از رویدادهای منار العز، بانک اسلامی العز دوشنبه هفته آینده، ۲۶ اردیبهشت در تالار الشهبه دانشگاه نزوی همایشی با عنوان «تلاش‌‌های عمان در مطالعات قرآنی» برگزار می‌کند.

این نشست با همکاری بانک اسلامی العز و دانشگاه نزوی عمان با هدف بررسی کمک‌های قابل توجه عمان در طول تاریخ به دستاوردهای برجسته فکری و علمی که تأثیرات معتبری بر علم، تمدن و تاریخ اسلام داشته و مورد استقبال دانشمندان و محققان اسلامی قرار گرفته، برگزار می‌شود. 

همچنین این همایش اهدافی از جمله آموزش نسل جوان در زمینه دستاوردهای عمان در  مطالعات قرآنی در گذشته و حال، برجسته ساختن استعدادهای عمانی که جایگاهی پیشرو در میان علمای امت اسلامی دارند و نقش عمانی‌ها در علوم قرآنی و تشویق محققان به مطالعه دقیق این موضوع دارد.

در این همایش موضوعات کلیدی به‌ویژه دستاوردهای عمان در زمینه‌های تفسیر قرآن کریم، قرائت قرآن و اعجاز علمی قرآن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوعات از سوی محققین آگاه در این زمینه‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 همچنین در این همایش به تفاوت تفسیر ترتیبی و موضوعی قرآن کریم و تبیین اهمیت تفسیر موضوعی در عصر جدید و ارتباط آن با علوم جدید پرداخته می‌شود. این همایش فرصت مناسبی برای یادآوری میراث عمان در گسترش علوم مختلف در سراسر جهان است.

این همایش یکی از رویدادهایی است که بانک اسلامی العز به عنوان بخشی از تعهد اجتماعی خود برای ترویج رشته‌های دینی برای علما، محققین، مبلغان و دانشجویان برگزار می‌کند و نشان دهنده علاقه این بانک به معارف قرآن کریم است.

بانک اسلامی العز به عنوان بخشی از استراتژی خود در زمینه دارایی‌های ناملموس، مأموریت خود را تحت ابتکار خود برای گسترش آگاهی، با عنوان «منار العز» در مناطق مختلف این کشور انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha