مصمم به تقویت مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن هستیم
کد خبر: 4056124
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱

مصمم به تقویت مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن هستیم

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه هنوز آن‌طور که می‌خواهیم نتوانسته‌ایم پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن را در تهران راه‌اندازی کنیم، گفت: در حوزه مدیریت جهاددانشگاهی مصمم هستیم که پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن را تأسیس کنیم و باید بودجه مناسبی به این مرکز اختصاص داده شود.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهیحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم این نهاد در واحدهای استانی وجود دارد، گفت: هنوز آن‌طور که می‌خواهیم نتوانستیم پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن را در تهران راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در حوزه مدیریت جهاددانشگاهی مصمم به تقویت پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن هستیم و اصرار هم بر این است که بودجه مناسبی به این مرکز اختصاص داده شود.

طیبی تصریح کرد: قریب دو سال است که سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بودجه نسبتاً مناسبی را جذب می‌کند و تأکید ما هم بر این است که نیروی مناسب در این حوزه جذب شود تا مرکز مطالعات میان رشته‌ای ابتدا در تهران شکل بگیرد و بعد بتواند در استان‌ها هم شعبه‌ای داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی در خصوص برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز گفت: بحث اجرای این دوره از مسابقات انجام شده است و اکنون با توجه به افول شیوع کرونا و همچنین شرایط جهان اسلام، باید حتماً بحث راه‌اندازی این مسابقات را دنبال کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص تأمین منابع مالی اعلام کرده‌اند که آن را از اسپانسرها تأمین می‎کنند ضمن اینکه به نظر می‌رسد باید شکل خاصی به این مسابقات بدهیم یعنی تنها به اجرای مسابقات قرآنی بسنده نکنیم بلکه باید از فرصت حضور دانشجویان برای تبیین مسائل مبتلا به جهان اسلام با توجه به اشتراکات زیادی که داریم، برای تقریب و نزدیک شدن جوامع اسلامی استفاده کنیم.

طیبی اظهار کرد: برای اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طرح موضوع شده است و موافق اجرای آن هستیم و بناست که معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی پیگیر این قضیه باشد.

انتهای پیام
captcha