گذری بر زندگی شهید مداح اهل‌بیت «محمد ابراهیم‌نصیر»
کد خبر: 4056362
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/37

گذری بر زندگی شهید مداح اهل‌بیت «محمد ابراهیم‌نصیر»

محمدابراهیم نصیر از شهدای قاری و مداح پس از 18 ماه حضور در جبهه سرانجام در 19 آذر 1364 به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهیدبه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحیه‌ای مضاعف به رزمندگان می‌بخشیدند.

یاد می‌کنیم از شهید محمدابراهیم نصیر ...

او در سال 1322 در شهریار متولد شد. تحصیلاتش را تا پایان مقطع ابتدایی ادامه داد و سپس برای تأمین مخارج خانواده، همراه پدر، به شغل دامداری مشغول شد. از قاریان قرآن و ذاکرین اهل‌بیت(ع) بود به طوری که در مسجد محل و محل کار، طی مناسبت‌های مختلف به مداحی می‌پرداخت.

شهید محمدابراهیم نصیر، صاحب سه پسر و دو دختر شد و سپس در کارخانه خودروسازی وزارت دفاع مشغول به کار شد. او با توجه به ممنوعیت نشر رساله‌ حضرت امام(ره) به دستور رژیم پهلوی، رساله‌ امام را مطالعه و در محل کارش توزیع و دیگران را نیز به مطالعه‌ آن ترغیب می‌‌کرد.

با شروع جنگ تحمیلی، عازم جبهه‌ نبرد حق و باطل شد. چهار بار از طریق صنایع دفاع و دوبار از پایگاه مالک اشتر به مناطق عملیاتی اعزام شد.

پس از 18 ماه حضور در جبهه سرانجام در 19 آذر 1364 در حالی که جاده‌ مهران - دهلران عبور می‌کرد، بر اثر اصابت گلوله‌ خمپاره از ناحیه‌ سر، آسیب دید و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

انتهای پیام
captcha