نخستین شهید پایگاه بسیج مسجد بینایی و شاگردی اکبرالقرای ایران
کد خبر: 4048897
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/33

نخستین شهید پایگاه بسیج مسجد بینایی و شاگردی اکبرالقرای ایران

شهید مجتبی غلامی پیش از پایان سال دوم دبیرستان، در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت رسید. او از جمله نخستین افرادی بود که به عضویت پایگاه بسیج مسجد بینایی درآمد و در نهایت هم اولین شهید پایگاه بسیج مسجد بینایی شد که تاکنون این پایگاه به نام ایشان مزین است.

شهید مجتبی غلامیبه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحیه‌ای مضاعف به رزمندگان می‌بخشیدند.

یاد می‌کنیم از شهید مجتبی غلامی...

مجتبی غلامی، بیست و هشتم تیر ۱۳۴۵ در بیمارستان شهید اکبرآبادی تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه دولتی جواد سپری کرد و در سال 1356 در مدرسه راهنمایی قائم مشغول به تحصیل شد. پس از پایان تحصیلات راهنمایی، در سال 1359 به دبیرستان شهسواری(ملکپور فعلی) رفت. سال اول را به اتمام رساند و پیش از پایان سال دوم دبیرستان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید همواره به همراه پدر و برادران خود، در کلاس‌های قرآن مرحوم استاد مولایی(ابراهیم پورفرزیب)، از پيشکسوتان آموزش فنون قرائت و تلاوت قرآن کريم، شرکت می‌کرد. بیشتر به مسجد محله‌شان یعنی مسجد بینایی(محله سنگلج، خیابان مولوی) می‌رفت و از همان ابتدای تشکیل بسیج به عضویت آن درآمد. در نهایت هم اولین شهید پایگاه بسیج مسجد بینایی شد که تاکنون پایگاه بسیج به نام شهید مجتبی غلامی مزین است.

مجتبی پس از شروع عملیات آزادسازی خرمشهر با وجود سن کم داوطلب شرکت در جنگ شد. در ابتدا پدر و مادر به وی اجازه حضور نمی‌دهند تا در نهایت در 10 بهمن 1360 به او اجازه حضور در جبهه را دادند.

شهید غلامی در 17 اردیبهشت1361 در عملیات بیت‌المقدس با سمت تک‌تیرانداز حضور پیدا می‌کند که مورد اصابت گلوله و ترکش قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.

بخشی از وصیت‌نامه شهید

«پدر و مادر عزیز و مهربان، شما اجر و مزد خود را گرفتید، از اینکه اجازه دادید من ناقابل به جبهه (که لیاقت آن را نداشتم)، بروم.

جبهه جای خودسازی است، به لطف خداوند سعادتی هم نصیب بعضی از برادران می‌گردد که من از خداوند بزرگ می‌خواهم که من را هم از این سعادت بهره‌مند کند.

من یک نصیحت به تمام دانش‌آموزان و دانشجویان مکتبی و اسلامی دارم و آن اینکه آنها تا هر جا که می‌توانند درسشان را بخوانند و به دانشگاه‌ها بروند و نگذارند که ضد خلق‌ها و ضد اسلامی‌ها وارد دانشگاه شوند و به وسیله درس خواندن ضربه به اسلام بزنند. والسلام»

مزار شهید مجتبی غلامی در بهشت زهرا(س) تهران در قطعه 26 ردیف 22 شماره 40 قرار دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha