در سابقه غرب مقابل ملت ایران هیچ گونه نقطه شفاف و روشنی وجود ندارد
کد خبر: 4056378
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

در سابقه غرب مقابل ملت ایران هیچ گونه نقطه شفاف و روشنی وجود ندارد

در سابقه غرب درمقابل ملت ایران هیچ گونه نقطه شفاف و روشنی وجود نداررئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در سابقه غرب و ملت ایران هیچ گونه نقطه شفاف و روشنی وجود ندارد، گفت: به جز ظلم و تجاوز، کشتار، غارت و استعمار در کارنامه برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا و رژیم صهیونیستی مشاهده نمی شود.

به گزارش ایکنا از فارس،  سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز، ۲۱اردیبهشت‌ماه در مراسم یادواره ملی شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی عشایر کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد به نقش و اهمیت عشایر کشور در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: گذشته کشور ما یک حقیقت غیرقابل کتمان دارد و آن این است که تا قبل از روی کار آمدن حکومت رضا خان توسط انگلیس ها قدرت دفاعی ایران را عشایر تشکیل می دادند.

وی تصریح کرد: عشایر با اجازه علما از سراسر کشور با توجه به شرایط پیش آمده، نیروی دفاعی کشور را تشکیل می دادند و در جنگ های مختلف در مقابل بیگانگان و متجاوزان صف آرایی  و فتوحات بزرگی را نصیب ملت ایران می کردند.

سلیمانی ادامه داد: وقتی نیروی عشایر کار کرد خود را نشان داد و از طرف دیگر نفت در جنوب کشور کشف شد، انگلیسی ها به این نتیجه رسیدند که باید برنامه ای برای پایان دادن به حضور عشایر در قدرت دفاعی کشور انجام شود، بنابراین با تزویر رضاخان را روی کار آوردند که در دوران سردار سپهی تمام پیام های آزادی خواهانه که بخش زیادی از آن از سوی عشایر کشور بود را سرکوب کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین سیاست داخلی رضاخان مخالفت و سرکوب عشایر بود، افزود: رضاخان حتی از به شهادت رساندن سران عشایر نیز غفلت نکرد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به پیامدهای پایان دادن به نقش عشایر در دفاع کشور توسط رضا خان اشاره و بیان کرد: با پایان دادن به نقش عشایر در نیروی دفاعی کشور، رضاخان یک ارتش ۱۲۵ هزار نفری را سازماندهی  کرد اما در جنگ جهانی دوم حتی یک تیر هم از تفنگ این ارتش ۱۲۵ هزار نفری شلیک نشد و مقاومتی شکل نگرفت در نتیجه کشور ما در شهریور ۱۳۲۰ اشغال شد و در ایران قحطی آمد.

‌وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر تلفات قحطی در دوران جنگ جهانی دوم بود، اظهار کرد: وقتی  نیروی مردمی، داوطلب و تحت فرمان علما کنار گذاشته و با آن مبارزه و سرکوب شود، همچنین نیروی مسلحی تحت فرمان بیگانه سازماندهی شود، این پیامدها را دارد.

 

سلیمانی با اشاره به نقش عشایر در در انقلاب اسلامی گفت: در انقلاب اسلامی در خرداد ۴۲ ، زمانی که می خواستند امام راحل را تبعید کنند  یکی از سران عشایر نامه ای به امام نوشت که عشایر آماده قیام هستند امام فرمودند که عشایر ذخایر حضرت بقیة الله هستند.

وی به بیعت عشایر با امام راحل و حضور آنان در مبارزه با رژیم پهلوی و راهپیمایی های سال ۵۷ اشاره و تصریح کرد: در جنگ تحمیلی، راهبرد امام راحل به میدان آوردن  ملت ایران و عشایر دلیر بود و بسیاری از برجستگان از میان عشایر برخواستند.

 

سلیمانی، انقلاب اسلامی را دوره تحولات سریع و پی در پی در جهت بازیابی عظمت و شکوه تمدن اسلامی ایران دانست و گفت: دوران رضاخانی‌ها پشت سر گذاشته شده و ملت ایران توانست در سطح جهان در مقاومت  الگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:علت اینکه  نظام سلطه، آمریکایی ها، برخی از کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را متمرکز کردند که جمهوری اسلامی  در دنیا به صورت کامل متجلی نشود به دلیل هراسی است که از دور شدن دستشان از جهان اسلام و کشورهای آسیایی و  غرب آسیا دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: دورانی که تمام ذخایر ما را ببرند با پیروزی انقلاب تمام شد، امروز هیچ کشوری در دنیا با دیدن پیروزی انقلاب اسلامی حاضر نیست ننگ ذلت و خواری را به جان بخرد که ببیند دارایی ها و منابع کشورش غارت می شود.

وی با تصریح اینکه دنیا ملت ایران را تحسین می کند، اظهار کرد: در سابقه غرب و ملت ایران هیچ گونه نقطه شفاف و روشنی وجود ندارد و به جز ظلم و تجاوز، کشتار، غارت و استعمار در کارنامه برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا و رژیم صهیونیستی مشاهده نمی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شکل دهی جبهه مقاومت در مقابل متجاوزان غربی به خصوص رژیم صهیونیستی توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، افزود: امروز، جبهه مقاومت  الگوی رهایی جهان اسلام در گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق دولت اسلامی  خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha