مسئولان از اشرافی‌گری دوری کنند
کد خبر: 4056395
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولان از اشرافی‌گری دوری کنند

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه باید مسئولان از خوی اشرافی‌گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند، گفت: در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی‌های موجود می‌توان از سختی‌ها با موفقیت عبور کرد.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم، 21 اردیبهشت ماه در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وظایف مسئولان و دست اندرکاران نظام در قبال مردم بیان کرد: در جامعه اسلامی اصل و ستون، مردم هستند و باید تمام ابزار‌ها و نهاد‌ها در خدمت‌رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم به کار گرفته شوند.

وی در ادامه به برنامه‌های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن کردن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این‌ها سفارش و تاکید‌های فراوانی نموده است؛ حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: امیر مومنان(ع) به مالک فرمودند:«ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی‌ها و دشمنان همین مردم هستند». ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت، حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر بوده و هستند؛ از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشید زیرا خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.

وی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها را وظیفه اول دولت دانست و ادامه داد: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم به کار بگیرید.

مرجع تقلید جهان تشیع در رابطه با سبک زندگی مسئولان و دست اندرکاران نظام، گفت: حضرت امیر مومنان علی(ع) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف‌ترین اقشار مردم زندگی می‌کردند، از این رو سران حکومت باید مقایسه زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی‌ها آگاه باشند.

وی در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه، بیان کرد: باید مسئولان از خوی اشرافی‌گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند، در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی‌های موجود می‌توان از سختی‌ها با موفقیت عبور کرد.

وی خطاب به مسئولان گفت: باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آن‌ها به کار بگیرید.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای بهبود شرایط معیشتی مردم ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha