رسانه امید و نشاط را با نگاه دینی به جامعه تزریق کند
کد خبر: 4057302
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

رسانه امید و نشاط را با نگاه دینی به جامعه تزریق کند

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه جامعه‌پذیر کردن برخی موضوعات از رسالت‌های رسانه است، گفت: برخی مباحث و تصمیمات بسیار مهم، نیاز به جامعه‌پذیری دارد و رسانه باید با تبیین درست موضوعات، امید و نشاط را با نگاه دینی در جامعه تزریق کند.

نشست مشترک رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با با رئیس و معاونان رادیو معارفبه گزارش ایکنا از قم، عطاءالله رفیعی آتانی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در نشست مشترک با رئیس و معاونان رادیو معارف که روز گذشته، 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای با مردم سخن بگوییم که معارف اسلامی در جامعه درونی شود، منظورم این نیست که ما برای جامعه‌پذیر کردن معارف دینی، توجیهی پیدا کنیم، بلکه اگر معارف اسلامی به‌خوبی برای مردم تبیین شود، آنها قطعا پذیرا خواهند بود.

وی ادامه داد: مردم امروز سؤال دارند که حکومت، حکومت اسلامی است و این معارف اسلامی باید در اداره کشور نقش ایفا کند و به تعبیری در عرصه عمل و کشورداری خود را نشان دهد، در اینجا در کنار رادیو معارف، همه مراکز و دستگاه‌های علمی وظیفه دارند که معارف اسلامی را خوب تبیین کنند و کاستی‌ها را با مردم در میان بگذارند.

رفیعی آتانی با بیان اینکه هر کجا که طبق معارف دینی و اسلامی کار پیش رفته، ما مشکلی نداریم، بنابراین باید با قدرت از دینداری خود دفاع کنیم، گفت: باید یک نگاه تمدنی به مسائل داشته باشیم. در زمان جنگ، ما با دست خالی در برابر دشمنان و تمام دنیا ایستاده و پیروز شدیم، امروز که قدرت بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم باید الگوهای دینی را ارائه دهیم و با همین الگوهای دینی می‌توان بر مشکلات داخلی نیز غلبه کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بر خلاف مدعیان آزادی و حقوق بشر، کشوری است که حتی در سخت‌ترین شرایط جنگ، یک ثانیه انتخابات را با تأخیر برگزار نکرد، چون انتخابات و مردم سالاری دینی از آرمان‌های انقلاب بود، و باید محافظت می‌شد؛ باید امید، سرزندگی و نشاط را با نگاه دینی در جامعه تزریق کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خواستار راه‌اندازی برنامه‎ای تحت عنوان «دین و قانون» یا «دین و سیاستگذاری» با محوریت این مرکز در رادیو معارف شد و گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای پشتیبانی فکری و معرفتی و اتاق فکر از این برنامه‌ها، آمادگی دارد به رادیو معارف کمک کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی، مزرعه تولید دانش و معارف دینی شده است و باید دانش‌های جدید و معارف اجتماعی اسلامی که محصول انقلاب اسلامی است، در سطح جامعه جلوه بیشتری داشته باشد، این رسالت بر عهده رسانه‌هایی مانند رادیو معارف است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: مردم انتظار دارند، معارف دینی و دانش‌هایی که تولید شده، امروزه در عرصه عمل خود را نشان دهد، اگر جایی کاستی داریم باید موانع را شناسایی و رفع کنیم، امروز زمان پاسخگویی است اگر جایی خوب عمل نکردیم باید ببینیم مشکل کار کجاست.

رفیعی آتانی یادآور شد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با رویکرد دینی و اسلامی در بستر حوزه‌های علمیه فعال است و در تلاش است که با استفاده از ظرفیت سایر مراکز علمی، به سیاستگذار، قانونگذار و نظام تصمیم‌گیری کمک کند.

مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف نیز در این نشست گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می‌تواند به‌عنوان اتاق فکر به تولید برنامه‌ها در رادیو معارف کمک کند. جامعه‌پذیری برخی تصمیمات از وظایف ماست و کارشناسان خبره، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این زمینه به ما کمک کنند.

در این نشست معاونان و سردبیران حوزه‌های مختلف رادیو معارف نیز پیشنهاداتی برای همکاری فی مابین را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha