برنامه‌های قرآنی مردمی تقویت می‌شود
کد خبر: 4060026
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
مدیر جدید شبکه قرآن خبر داد:

برنامه‌های قرآنی مردمی تقویت می‌شود

محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: شبکه قرآن و معارف سیما در دوره جدید مدیریتی، همه همت خود را برای تقویت برنامه‌های قرآنی مردمی در سراسر کشور به کار خواهد گرفت.

محمدحسین کشکولیبه گزارش ایکنا، محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، 5 خردادماه در مراسم اختتامیه همایش جوامع فرهنگی قرآنی عصر، گفت: شبکه قرآن و معارف سیما،  در دوره جدید همه همت خود را برای تقویت برنامه‌های قرآنی مردمی در سراسر کشور به کار خواهد گرفت و از نوآوری‌ها و ابدعات فعالان و مراکز قرآنی استقبال می‌کند.

وی افزود: مؤسسات و فعالان قرآنی در صورتی که مستندها و برنامه‌های فاخر قرآنی قابل توزیع در گستره سراسری، جذاب و غیرکلی داشته باشند با درنظر گرفتن مقتضیات قاب تلویزیون می‌توانیم مورد استفاده قرار دهیم. ایده‌های جذاب در سراسر کشور فراوان است و باید تلاش کنیم تا آنها را شناسایی کرده و به کار بگیریم.

کشکولی بیان کرد: ما از مؤسسات و فعالان قرآنی درخواست داریم نظرات خود را به ما منعکس کنند و ما هم آمادگی داریم تا با سفر به استان‌های مختلف از نظرات دوستان بهره‌مند شویم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، گفت: جامعه فرهنگی قرآنی عصر از سال 1390 فعالیت خود را شروع کرده است و امروز در بیش از 250 شهرستان‌ کشور رابط استانی دارد و عمده رابطان این جامعه، مدیران مؤسسات و جلسات و مراکز قرآنی هستند.

وی افزود: رسالت این جامعه، صنفی نیست که به فکر منافع صنف قرآنیان باشد بلکه ایجاد شبکه برای تقویت جبهه مردمی فعالیت‌های قرآنی و توانمندسازی سرشاخه‌های فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور بزرگترین رسالت این جامعه است. 

حسینی تصریح کرد: در جامعه عصر، دغدغه ما فعالیت‌های قرآنی مردمی است و ما هم در کنار سایر مجموعه‌های قرآنی به تقویت این بخش کمک خواهیم کرد. متاسفانه ارتباطات درون شبکه‌ای بین فعالان و مؤسسات قرآنی کم است و ما در راستای تقویت این شبکه قدم برمی‌داریم. 

وی افزود: ظرفیت فضای مجازی شرایط را برای ارتباطات وسیع‌تر فراهم کرده است و باید تلاش کنیم تا قرآن را در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و تحولات اجتماعی ضرب کنیم. کما اینکه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم توسط میز قرآن جامعه فرهنگی قرآنی عصر در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha