پویش «روایت روشنایی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4061574
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

پویش «روایت روشنایی» برگزار می‌شود

پویش «داستان روشنایی» از سوی بنیاد هدایت برگزار می‌شود تا امامان محله و مبلغان و طلاب و روحانیون در فضای مجازی روایتگر مساجد و حرکت‌های عمومی مردم برای حل مشکلات مردم باشند.

پویش «روایت روشنایی» از سوی بنیاد هدایت برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد هدایت، از ابتدای تاریخ اسلام، که پیامبراعظم (ص) مسجد را بنا نهاد، هدف ایشان روشنایی‌بخشی به امت از طریق مرکز قرار دادن نهاد مسجد، سازماندهی مردم، حل مشکلات آن‌ها و در نهایت گسترش گفتمان امامت و رهبری مردم از طریق این نهاد مقدس بوده است.

بر همین اساس پویشی تحت عنوان «داستان روشنایی» طراحی شده تا از تمامی امامان محله، مبلغان شاخص و طلاب و روحانیون دعوت می‌شود از 11 خرادماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا 27 تیرماه مصادف با عید غدیر خم از طریق صفحات شخصی خود در فضای مجازی روایتگر مساجد و حرکت‌های عمومی مردم باشند.

هدف از این نامگذاری، در نظر گرفتن مسجد به‌عنوان مرکز محله، منبع روشنایی، سرمنشأ رشد و شکوفایی محله است. حضور مردم در مسجد با نگاه خاص و سوژه‌های ویژه، مهمانان ویژه مسجد با نگاه خاص به حضور کودکان در مسجد، برنامه‌های دینی و اجتماعی مسجد با نگاه نوآورانه و خلاقانه برخی برنامه‌های این پویش را تشکیل می‌دند.

همچنین حضور امام مسجد در منازل اهالی محله و ارتباط با آنها، تولیدات رسانه‌ای نوجوانان محله، از مسجد و محله خودشان با رویکرد حرکت عمومی مردم برای حل مشکلات محله و اتفاقات ویژه، خدمت‌رسانی و حواشی مراسمات مسجد در محله که با محوریت امام محله به وقوع پیوسته است، برخی دیگر از موضوعات تولید و انتشار محتوا برای شرکت در این پویش را تشکیل می‌دهند.

امامان محله، مبلغ مناسبتی، مبلغ آزاد، طلاب و روحانیون فعال در شبکه‌های اجتماعی، همسر روحانی، فرزند روحانی و گروه‌های تولید محتوای فعال در مساجد، می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

صفحات یا کانال‌های شخصی، صفحات یا کانال‌های مساجد محله و پایگاه‌های خبری و رسانه‌های استانی بسترهای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستند. راویان می‌توانند از طریق انتشار یادداشت کوتاه، داستان، یادداشت روایی، تک عکس یا گزارش تصویری، فیلم کوتاه تجربه نگاری یا روایی، تیزر گزارشی از اقدامات و برنامه های مسجد، پادکست و قطعات صوتی، در بسترهای ذکر شده اقدام کنند.

همه شرکت‌کنندگان ضمن استفاده از هشتگ #روایت_روشنایی باید لینک محتوای خود را در فرم آنلاین مربوط به پویش ثبت کنند. صفحه و کانال باید عمومی باشد.

جوایز ارزنده‌ای به برگزیدگان این پویش اهدا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به آدرس Bhlink.ir/Revayat مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha