اسپانیا؛ کشور برتر گردشگری اسلامی سال 2022
کد خبر: 4062467
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

اسپانیا؛ کشور برتر گردشگری اسلامی سال 2022

اسپانیا به عنوان مقصد برتر گردشگری اسلامی جایزه «حلال در سفر» سال 2022 را دریافت کرد.

اسپانیا؛ کشور برتر گردشگری اسلامی سال 2022به گزارش ایکنا؛ به نقل از گایاتراول، جایزه «حلال در سفر» از تلاش‌های فعالان صنعت گردشگری را که تأثیر قابل‌توجهی بر بخش‌های سفر حلال دارد تجلیل می‌کند.

این جایزه امسال به خاطر تلاش‌های اسپانیا در افزایش سطح آگاهی نسبت به مفهوم حلال و در نتیجه افزایش خدمات حلال به این کشور اهدا شد.

«سانتیاگو میرالس»، سفیر اسپانیا در سنگاپور و «مونیکا سانچز»، مدیر هیئت گردشگری اسپانیا در آسیای جنوب شرقی، استرالیا و نیوزیلند، برای دریافت این جایزه حضور داشتند.

میرالس در سخنرانی خود گفت که خدمات حلال در اسپانیا که مورد پسند مسلمانان است، به دلیل تلاش های مشترک نزدیک بین بخش‌های دولتی و خصوصی به رشد خود ادامه می‌دهد.

بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها و مؤسسات در اسپانیا با نیازهای مسافران مسلمان سازگار هستند. برخی محصولات و خدمات نیز دارای گواهی حلال هستند که توسط مؤسسه حلال اعطا شده است و تضمین می‌کند که الزامات مورد نیاز طبق قوانین اسلامی در تولید آنها رعایت شده است. در اسپانیا فهرست مکان‌هایی با شرایط حلال که می‌توانید برای لذت بردن از غذاهای اسپانیایی به آنجا بروید از مکان‌های جذاب کوچک گرفته تا رستوران های بزرگ حلال متنوع و گسترده است.

اما جدای از غذا، اسپانیا دارای مساجد باشکوه، میراث غنی اسلامی، مناظر دیدنی و زندگی فرهنگی پرهیاهو است. بسیاری از مسلمانان به دلیل تعداد ساعات نور خورشید، شهرهایی مانند قرطبه و گرانادا را برای گذراندن ماه رمضان انتخاب می‌کنند. در طول ماه رمضان، برخی از مؤسسات مانند Casa Árabe، شورای شهر کوردوبا(قرطبه) و مؤسسه حلال فعالیت‌هایی مانند Noches de Ramadán در کوردوبا را سازماندهی می‌کنند؛ برنامه ویژه‌ای از فعالیت‌های مختلف که شامل فیلم، کارگاه، گفت‌وگو، نمایشگاه و کنسرت است.

نشست جهانی حلال در سفر ۲۰۲۲،  از سوی دو مؤسسه CrescentRating و HalalTrip از ۱۰ تا ۱۲ خرداد به صورت مجازی و به میزبانی سنگاپور برگزار شد. این رویداد جهانی سه روزه که صرفاً بر بخش گردشگری حلال متمرکز بود، دومین دوره خود را برگزار کرد و به بخش‌های مهمی از جمله چگونگی رونق این صنعت برای استقبال از مسافران مسلمانی که مشتاق سفر هستند، تمرکز داشت.

انتهای پیام
captcha