تشریح فعالیت‌های مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س)
کد خبر: 4064372
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

تشریح فعالیت‌های مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س)

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) اصفهان ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز، از برگزاری کلاس‌های هنری، ورزشی و علمی در کنار دوره‌های آموزش قرآن خبر داد.

مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س)

مهدی اسماعیل‌زاده، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: در این مرکز تلاش می‌شود از حافظان قرآن حمایت معنوی صورت گیرد، چون افرادی که در تلاش برای حفظ قرآن هستند، به‌دلیل روحیات خاص خود از جمع فاصله می‌گیرند و ما در مرکز صراط کوثر(س) تلاش می‌کنیم فضایی آرام برای حمایت از آنها فراهم کنیم.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزش تجوید، روخوانی و روان‌خوانی قرآن از سطح مقدماتی تا پیشرفته و آموزش تخصصی مربیان رشته تجوید اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان با اعلام فراخوان، از علاقه‌مندان در مناطق لاله و زینبیه برای شرکت در این دوره‌های آموزشی دعوت به عمل آمد و با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت، کلاس‌های تربیت مربی تجوید و صوت و لحن نیز برگزار شد.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان، کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر قرآن نیز برگزار شد که بانوان علاقه‌مند در مناطق لاله و زینبیه، به‌دلیل ارتباط مستقیم با بسیج خواهران، استقبال خوبی از این کلاس‌ها به‌عمل آوردند، به‌گونه‌ای که بیش از ۸۰ نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند.

وی به برگزاری مسابقات قرآن در مرکز صراط کوثر(س) اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقات، فروردین‌ماه سال جاری در رشته‌های حفظ آیة‌الکرسی برای رده‌ سنی کمتر از هفت سال، حفظ سوره یاسین برای رده سنی نوجوان و حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل در دو بخش بانوان و آقایان و در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد و حدود ۴۰۰ نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به حمایت نهادهایی مانند بسیج و شهرداری از فعالیت‌های این مرکز، گفت: به‌دلیل نبود فضای کافی برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در این مسابقات، شهرداری منطقه ۱۵ سالنی در اختیار ما قرار داد تا برای کشف و پرورش استعدادهای قرآنی منطقه و برگزاری جلسات، با مشکل محدودیت مکانی مواجه نباشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر، جلسات قرآنی به‌صورت هفتگی و مستمر برگزار می‌شود و در دهه ولایت که از عید قربان تا غدیر خواهد بود، مسابقات قرآن نیز پیش‌بینی شده‌ است.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی این مؤسسه در فرهنگسرای حافظ برگزار می‌شود، افزود: این فرهنگسرا از ابتدای خردادماه جاری به مرکز واگذار شد که تا حد زیادی دغدغه ناشی از کمبود فضا را التیام بخشید، هر چند به لحاظ حمایت مادی، همچنان نیازمند کمک‌های خیران قرآنی هستیم.

وی برگزاری کلاس‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در کنار فعالیت‌های قرآنی این مرکز را مرهون گسترش فضا دانست و تصریح کرد: ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های نام‌برده، آغاز و تعدادی از این دوره‌ها نیز تشکیل شده‌ است. از آنجا که با شیوع کرونا، دانش‌آموزان در دروس پایه خود دچار ضعف شده بودند و به کمک و ارتقای سطح علمی نیاز داشتند، تقویت دروس پایه فراگیران مرکز با کمک دبیران برجسته در دستورکار قرار گرفت.

اسماعیل‌زاده به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به‌دلیل استقبال علاقه‌مندان نیز اشاره و اظهار کرد: این کلاس‌ها با دعوت از اساتید مجرب، در دو رده سنی کمتر از هشت سال و بالاتر برگزار می‌شود. ضمن اینکه، آموزش علوم قرآنی نیز بر عهده اساتید مجرب این رشته‌هاست.

وی ادامه داد: در خصوص آموزش‌های هنری نیز از مربیان منطقه دعوت شد تا در رشته‌هایی همچون قلاب‌بافی، عروسک‌سازی، بافتنی، میناکاری، خطاطی، خیاطی، خوشنویسی و... به هنرجویان مرکز آموزش دهند. این دوره‌ها نیز با استقبال خوب مربیان و ثبت‌نام علاقه‌مندان روبه‌رو شد که با به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌ها، از اوایل تابستان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) در خصوص کلاس‌های ورزشی نیز گفت: منابع انسانی منطقه زینبیه از نظر فعالیت‌های ورزشی غنی است، ولی ورزش قهرمانی در این کلاس‌ها دنبال نمی‌شود و صرفاً در رشته‌های آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و ورزش کودکان ثبت‌نام انجام شده است که تا اوایل تابستان به حد نصاب خواهد رسید و دوره‌های مذکور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری جشن روز دختر و اردوهای درون‌شهری با همکاری و حمایت بسیج، مشارکت در مراسم پیاده‌روی «در مسیر خواهر خورشید» که به همت قرارگاه مردمی سردار سلیمانی و دیگر مراکز فرهنگی زینبیه برگزار شد و خادمان آستان قدس رضوی نیز در آن حضور داشتند و برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی با موضوع امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، از جمله فعالیت‌های مرکز صراط کوثر(س) در دهه کرامت بود.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: اصلی‌ترین برنامه پیش‌روی مرکز، جشن دهه ولایت، از عید قربان تا غدیر است که آیتم‌های آن برنامه‌‌ریزی شده است و مرکز صراط کوثر(س) در تمام روزهای این دهه، نسبت به برپایی جشن اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha