بدپوششی و سگ‌گردانی در بوستان‌های قم خط قرمز است
کد خبر: 4064482
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

بدپوششی و سگ‌گردانی در بوستان‌های قم خط قرمز است

معاون دادستان قم گفت: استعمال دخانیات، بدپوششی از سوی برخی آقایان و خانم‌ها و همچنین ورود حیوانات به بوستان‌ها ممنوع و خط قرمز است و با هر موردی که امنیت و آرامش روانی شهروندان را خدشه‌دار کند، برخورد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل تحریری، معاون دادستان قم به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل تحریری، معاون دادستان قم طی سخنانی با اشاره به اینکه بوستان‌ها اماکنی خانوادگی برای گذراندن اوقاتی خوش به دور از مشکل‌های روزمره برای شهروندان در دل طبیعت هستند، اظهار کرد: استفاده از دخانیات در اماکن عمومی به‌ویژه بوستان‌ها، طبق تبصره یک ماده ۱۳ قانون کنترل و مبارزه با دخانیات و ماده هفت آیین‌نامه آن جرم‌انگاری شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس استعمال دخانیات به‌ویژه قلیان در بوستان‌ها ممنوع بوده، همشهریان موارد را به ما گزارش کنند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه در صورت تمکین نکردن به قانون بدون هیچ اغماضی با برهم‌زنندگان آسایش شهروندان برخورد خواهد شد، بیان کرد: بدپوششی از سوی برخی آقایان و خانم‌ها و همچنین ورود حیوان‌ها به بوستان‌ها ممنوع و خط قرمز ماست و با هر موردی که امنیت و آرامش روانی شهروندان را خدشه‌دار کند، برخورد خواهیم کرد.

فضای بوستان‌ها باید محیطی امن برای خانواده‌ها باشد

حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه فضای بوستان‌ها باید فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها باشد، گفت: متأسفانه برخی اقدام‌های این فضای امن خانوادگی را خدشه‌دار کرده و مطلوب نیست و باید برای آن تدبیر شود.

حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم

وی با اشاره به اینکه فضای بوستان‌ها باید فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها باشد، بیان کرد: برخی معضل‌های ایجاد شده در بوستان‌ها در اثر ناآگاهی برخی شهروندان است، باید درباره کارکرد بوستان‌ها و اختصاص آن به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی شود و حضور حیوان‌ها و یا کشیدن قلیان و دخانیات در بوستان‌ها به هیچ عنوان مطلوب نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اجرای برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها را طرح دیگری برای بهبود فضای این اماکن عنوان کرد و یادآرو شد: ما برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی از جمله جُنگ شادی را در بوستان‌ها به‌صورت مستمر با هم‌افزایی دیگر نهادهای فرهنگی شهر اجرا می‌کنیم تا بتوانیم شاهد اتفاق‌های خوبی در شهر باشیم.

انتهای پیام
captcha