بازدید اعضای شورای نظارت اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان از مدرسه حفظ مهد قرآن
کد خبر: 4064529
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

بازدید اعضای شورای نظارت اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان از مدرسه حفظ مهد قرآن

اعضای شورای نظارت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان اصفهان در جریان بازدید از مدرسه پسرانه حفظ مهد قرآن، بر لزوم نظارت بر فعالیت مدارس حفظ و روند صدور مجوز برای راه‌اندازی این مدارس تأکید کردند.

اعضای شورای نظارت اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان از مدرسه حفظ مهد قرآن

به گزارش ایکنا، اعضای شورای نظارت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان اصفهان، امروز، 25 خردادماه از مدرسه پسرانه حفظ مهد قرآن کریم و ولایت استان بازدید کردند و به بحث و گفت‌وگو در خصوص نظارت بر مدارس و مؤسسات حفظ پرداختند.

در این نشست، جعفر تحویل‌پور، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بر حمایت همه‌جانبه آموزش و پرورش از رشد و توسعه مدارس تخصصی حفظ قرآن تأکید کرد.

مهدی باباربیع، کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز ضمن ابراز رضایت از فعالیت مدرسه حفظ مهد قرآن در تربیت حافظان نوجوان، به وجود مراکز فاقد مجوز از اداره‌کل ارشاد اشاره کرد و تشکیل این شورا به منظور نظارت بر مراکز و مدارس حفظ قرآن را مثبت و مؤثر دانست.

مهدی صفرزاده، کارشناس قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز یکی دیگر از مهمانان این نشست بود که به شاخص‌هایی نظیر استانداردهای مربوط به مکان و تأمین حداقل‌های سخت‌افزاری مدارس حفظ اشاره و بر نوسازی و اهتمام به تأمین امنیت دانش‌آموزان در محیط مدرسه تأکید کرد.

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد شش ساله مدارس حفظ مهد قرآن به‌عنوان اولین مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در کشور پرداخت و نواقص اجرایی این طرح را نیز بیان کرد.

مسعود ابوطالبی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) به موضوع مجوز مؤسسات و مدارس حفظ قرآن پرداخت و خواستار نظارت بر روند صدور مجوز و نیز روند اجرایی مدارس حفظ شد.

محمدمهدی متقی، مدیر مراکز وابسته به مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان نیز در این نشست، بر لزوم نظارت شورا بر مدارس حفظ فاقد مجوز تأکید کرد و گفت: اهتمام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان به روند صدور مجوز می­‌تواند عملکرد مدارس حفظ را تقویت کند و تحت پوشش و نظارت شورا قرار دهد.

عادل درخشان، مدیر مدرسه پسرانه حفظ مهد قرآن به ارائه گزارشی از عملکرد مدرسه و تربیت بیش از 250 حافظ اجزاء و 30 حافظ کل و نحوه اجرای این طرح پرداخت و نقشه راه تأسیس مدارس حفظ قرآن را به مدیر اتحادیه استان ارائه داد.

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان نیز به جمع‌بندی مباحث مطرح شده در نشست پرداخت. وی به مصوبات و تعهدنامه پیشنهادی شورای نظارت بر مدارس حفظ اشاره و بر هماهنگی این شورا در صدور مجوز برای راه‌اندازی این مدارس تأکید کرد.

جان‌نثاری گفت: در حال حاضر، تعدادی از مدارس حفظ بدون رعایت حداقل­‌های مربوط به یک مدرسه قرآنی در حال فعالیت هستند که لزوم پیگیری و نظارت بر روند فعالیت این مراکز از سوی مراجع ذی‌صلاح، اجتناب‌ناپذیر است، ضمن اینکه حمایت نهادها و سازمان‌ها از مدارس حفظ باید مشروط به هماهنگی این مدارس با مؤسسات باشد.

در پایان مقرر شد، در نشست بعدی، پیش‌نویس تعهدنامه مدارس حفظ قرآن با همفکری مؤسسات و مدارسی که بیش از همه سابقه اجرایی و تجربه عملی دارند، تدوین شود.

انتهای پیام
captcha