دولت برای حل مشکل آب اصفهان برنامه دارد
کد خبر: 4064621
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
رئیس‌جمهور در بدو ورود به اصفهان:

دولت برای حل مشکل آب اصفهان برنامه دارد

رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان اصفهان گفت: مشکلی که بیش از همه، مردم این استان را رنج می‌دهد، آب کشاورزی و شرب است که دولت برای رفع آن برنامه دارد.

سخنرانی رئیس‌جمهور در فرودگاه اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان اصفهان، درباره اهداف این سفر، اظهار کرد: اصفهان، استان ایثار و شهادت، علم و فرهنگ و هنر، دین‌مداری و ولایت‌مداری و مهد پرورش فلاسفه و حکما، فقیهان، سرداران رشید و دلاوران بسیاری است که نه فقط برای این استان، بلکه برای کشور و جهان اسلام افتخار محسوب می‌شوند.

وی افزود: استان اصفهان سرزمین استعدادهاست و استعدادهای بسیاری در این استان وجود دارد. نقش استان اصفهان در دفاع مقدس، مثال‌زدنی‌ست؛ ۲۳ هزار شهید و نزدیک به ۵۰ هزار ایثارگر، گواهی می‌دهد که اصفهان، استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلابی است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: صفاتی که برای استان اصفهان ذکر کردم، برای همه و به‌ویژه ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است و معلوم می‌شود که به این استان باید توجه خاص داشت تا مردم رنج نبینند و مشکلات، آنها را اذیت نکند، استان اصفهان مشکلاتی دارد که مردم از آن رنج می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: اصفهان، استان کشاورزی و قطب صنعتی است و می‌تواند قطب علم و فناوری شود. از طرف دیگر، استان گردشگری است و ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد. از همه مهم‌تر، ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده‌ای است که در این استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: مشکلی که بیش از همه، مردم استان اصفهان را رنج می‌دهد، مشکل آب کشاورزی و شرب است و دولت برای رفع این مشکل، برنامه دارد. اطمینان داریم که با کمک مسئولان و مردم در این استان، مشکل مذکور قابل رفع است و به نوعی مدیریت نیاز دارد که در اعمال آن، مردم حتماً همراه دولت خواهند بود. به این نکته در این سفر، توجه و اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از دهه ۶۰، طرح‌هایی در این استان کلید خورده است که باید بررسی شود چرا هنوز به سامان نرسیده‌اند و این از جمله مواردی است که مردم را رنج می‌دهد. یکی از رنج‌های مردم استان اصفهان، پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام است، در همه استان‌ها، طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد و سفر ما به استان‌ها برای آغاز یک طرح جدید نیست، البته اگر ضرورت ایجاب کند، این کار را انجام می‌دهیم، ولی عمده برنامه ما در سفر، نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام است که جلوی چشم مردم قرار دارد و آنها را رنج می‌دهد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: به دنبال آن هستیم که چه در این سفر و چه در ادامه اقداماتی که انجام می‌شود و با نظرخواهی از نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار، نمایندگان، علما و مدیران و جمع‌بندی این مطالب و اعلام مصوبات سفر در جلسه شورای اداری، خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha