شرایط را به نفع مردم رقم می‌زنم
کد خبر: 4064746
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴
رئیس‌جمهور در دیدار با مردم اصفهان:

شرایط را به نفع مردم رقم می‌زنم

رئیس‌جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم اصفهان، گفت: افتخارم این است که با مردم ارتباط دارم و از شرایط و رنجی که می‌برند، مشکلات معیشتی و همه کمبودها آگاهم، ولی با صبر و همکاری مردم و پیگیری مجدانه دست‌اندرکاران، شرایط را به نفع مردم رقم خواهم زد.

سخنرانی سیدابراهیم رئیسی در ورزشگاه نقش جهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بیست و پنجمین سفر استانی خود، عصر پنجشنبه، ۲۶ خردادماه در دیدار با اقشار مختلف مردم اصفهان در ورزشگاه نقش جهان، اصفهان را شهر نام‌داران، حکما، عرفا و فرهیختگانی برشمرد که نه فقط برای این شهر، بلکه برای جهان اسلام موجب فخر و مباهات هستند و اظهار کرد: شهدای عزیز استان اصفهان، از جمله آیت‌الله دکتر بهشتی و عالم برجسته، آیت‌الله اشرفی اصفهانی، سرداران سرافراز اسلام بودند که نام آنها به‌عنوان مجاهد در ذهن ملت ایران بوده و خواهد بود، سرداران سرافرازی که همواره در اذهان‌ به‌عنوان الگوهای دعوت‌کننده به‌سوی حق باقی می‌مانند.

وی افزود: حقیقت آن است که خدا نام آنها را رفعت بخشید، همان‌گونه که خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمود: تو را نام‌آور و بلندمرتبه ساختیم. امروز کسانی که در مسیر پیامبر(ص) و حسین بن علی(ع) هستند، به لطف خدا نام‌آور شدند، همچنان که عاشورا زنده است و نمی‌میرد. دشمنان اسلام می‌خواستند حسین(ع) و اصحاب او را بکشند، ولی اراده خداوند بر زنده بودن نام و یاد آنها قرار گرفت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دشمنان می‌خواستند با کشتن بهترین انسان‌ها، نام و یاد آنها را از بین ببرند، ولی اراده خدا بر این بود که زنده‌یاد شوند. آنان، کسانی بودند که خونشان به خون ثارالله متصل و خداوند ضامن خونشان شد؛ از این رو، ضامن خون شهدای دفاع مقدس نیز شده‌ است.

وی خواست خداوند را جهل‌زدایی از جامعه دانست و گفت: جامعه امروز با خون شهیدان جهل‌زدایی شده و بیداری منطقه از آثار خون مطهر شهداست. این بیداری حاکی از آن است که امت اسلامی به برکت خون شهیدان، می‌خواهد مسلمان‌وار زندگی کند.

ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز با وجود همه تهدیدها، از هر زمان دیگری به لطف خدا قوی‌تر هستیم، تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و مردم متدین و در صحنه، بیشتر از همه زمان‌ها دست برتر را دارد و قوی‌تر است. دشمنان ما با وجود همه پول‌های خرج شده، ساز و برگ نظامی و حیله و فتنه‌های متعدد، امروز از همه زمان‌ها ضعیف‌ترند و جایگاه ایران مرهون ایثارگری‌های مجاهدان است.

وی با اشاره به مجاهدت فلسطینی‌ها و تأثیر آن بر سرنوشت این سرزمین، گفت: تا دیروز، میز مذاکره برای فلسطین برنامه‌ریزی می‌کرد، ولی امروز به برکت خون شهدا و مجاهدان فلسطینی، ابتکار عمل به دست این مجاهدان است و آنها هستند که برای فلسطین تعیین تکلیف می‌کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: دشمن تلاش می‌کند در منطقه جای پا پیدا کند، ولی ما به برکت خون سردار سرافراز، شهید سلیمانی و شهدای عالی‌قدر اعلام کرده‌ایم که به هیچ عنوان، منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد داشت.

وی در خصوص مؤلفه‌های قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در کشور ما، ایمان، تدین و دلدادگی به خداوند متعال، برخورداری از علم و فناوری، نیروی مسلح توانمند و مجهز به آخرین دستاوردهای موجود در علوم نظامی، برخورداری از صنعت پیشرفته نظامی و داشتن رهبر بصیرت‌آفرین و با تدبیر است که جامعه اسلامی را هدایت می‌کند، به موقع هشدار می‌دهد و جامعه نیز خود را موظف می‌داند تا به هشدارها، بشارت‌ها و اندرزهای او توجه کند.

رمز موفقیت ما، عمل به نسخه انقلاب است

رئیس‌جمهور در کنار این ظرفیت‌ها، مشکلات موجود در کشور را نیز یادآور شد و گفت: هر جا به نسخه انقلاب عمل کردیم، حوزه موفقیت ما بوده و هر جا دست‌اندرکاران امور با تردید به آن نگریسته و تلاش کرده‌اند طبق نسخه بقیه کشورها عمل کنند، ناکامی در پی داشته است. اگر در حوزه‌ای پیشتاز و پیشرو هستیم، جایی است که جوانان برومند انقلابی با روحیه بالا نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی به بازدید از پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: امروز کار ارزشمند جوانان اصفهانی را مشاهده کردم که بسیار افتخارآمیز بود و در حوزه تولید دانش‌بنیان و فناورانه به پیشرفت شگرفی رسیده بودند. شعار سال نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد، ولی در این میان، موقعیت‌هایی به چشم می‌خورد که در زمان خودش عملی نشده و ما در این حوزه‌ها دچار عقب‌ماندگی هستیم، مثل اصلاحات اقتصادی.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: مردم ما متدین هستند، اگر با آنها به‌طور شفاف صحبت شود و در جریان مسائل قرار گیرند، همکاری خوبی با دولت خواهند داشت. اصلاحات اقتصادی در کشور، قطع دست دلالان و مفسدان، باز کردن مسیر برای فعالان اقتصادی و جوانان، میدان دادن به جوانان، باز گذاشتن دست بخش خصوصی، انضباط مالی دولت و اداره کشور با کم‌ترین هزینه و بهره بیشتر، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش بهره‌وری در کشور و رشد اقتصادی، یک ضرورت است و همه این‌ها باید زودتر انجام می‌شد.

اصلاحات اقتصادی با قوت دنبال می‌شود

وی تأکید کرد: این ضرورت‌ها را که بر هیچ صاحب‌نظری پوشیده نیست، به لطف خدا و دست توانمند مردم محقق و اصلاحات اقتصادی را با قوت دنبال می‌کنیم. از مشکلاتی که مردم در روستاها و شهرها دارند، باخبرم؛ افتخارم این است که با مردم ارتباط دارم و از شرایط و رنجی که می‌برند، مشکلات معیشتی و همه کمبودها آگاهم، ولی با صبر و همکاری مردم و پیگیری مجدانه دست‌اندرکاران، به لطف خدا، شرایط را به نفع مردم رقم خواهم زد.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: امیدوارم همچنان که مردم ایران در عرصه‌های مختلف همدلی خود را اثبات کردند، با تکیه بر شعار ما می‌توانیم نیز مشکلات را حل کنند. اگر کسانی تردید داشته باشند که مگر این حجم از مسائل اقتصادی قابلیت حل شدن دارد، باید بگویم به شهید سلیمانی نیز می‌گفتند که مگر می‌توان با داعش و اراده آمریکا مواجه شد و مشکلات را حل کرد و از سر راه برداشت، ولی شهید سلیمانی و فرهنگ مکتب این شهید ثابت کرد که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: اعتقاد و باور من این است که با وجود نیروی کارآمد و مستعد در کشور و ذخایر مادی و معنوی، می‌توانیم آینده را بسیار روشن و امیدوارکننده رقم بزنیم.

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: هر کس با قلم، قدم، اقدام، فعل و ترک فعل خود، مردم را ناامید کند، خواه ناخواه و دانسته یا ندانسته، در مسیر راهبرد دشمن عمل کرده است و در مقابل، هر کس با اقدامات خود، مردم را به نظام و آینده کشور امیدوار کند، در راستای راهبرد جمهوری اسلامی عمل کرده‌ است.

انتهای پیام
captcha