چهره منطقه با تحولی بزرگ عوض می‌شود
کد خبر: 4066488
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
در کنفرانس لبنان مطرح شد؛

چهره منطقه با تحولی بزرگ عوض می‌شود

معاون دبیر کل حزب الله، رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ایراد سخنرانی در کنفرانس امروز، 4 تیر قومی، عربی و اسلامی در لبنان بر لزوم اتحاد جنبش‌های انقلابی برای تحول حتمی پیش روی منطقه در نابودی اسرائیل تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، کنفرانس ملی، عربی و اسلامی لبنان امروز با مشارکت شماری از شخصیت‌های مقاومت در بیروت برگزار شد.

جبهه مقاومت از رهبری قوی برخوردار است

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله این کنفرانس را موجب تقویت روحیه مقاومت خواند و گفت: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی یکی از عواملی است که باید حفظ و تقویت شود.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی است که فلسطین را به عنوان مقدمه اشغالگری خود برگزید و به دنبال اشغال تمام منطقه است.
او با بیان اینکه هیچ گزینه سیاسی مورد حمایت غربی‌ها درست محسوب نمی‌شود، گفت: این گزینه‌ها بخشی از حمایت غرب از توسعه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی است که محدود به فلسطین نخواهد بود.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله نیز طی نطقی در این کنفرانس گفت: این کنفرانس به تقویت معنوی مقاومت کمک می‌کند و از جمله عواملی است که باید حفظ و تقویت شود.

او با بیان اینکه اسرائیل دوام خود را با جنگ‌آفرینی در منطقه به دست آورد است، گفت: اسرائیل بدون جنگ دوامی ندارد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه سازش به زیان فلسطین، ملت‌های تحت حکومت رژیم‌های سازشگر و همه امت اسلامی است، گفت: دو فاکتور اصلی آرمان فلسطین ملت و مقاومت آن است و هیچ کشور عربی و مسلمانی حق ندارد از حق ملت فلسطین بگذرد؛ زیرا آنها تصمیم گرفته‌اند در میدان بمانند.

او افزود: قدرت محور مقاومت و تلاش‌های آن و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین نشان می‌دهد که پیروزی حتمی است.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: ما به همراه متحدانمان به قدرت نظامی خود و تلاش‌هایمان و آمادگی نظامی خود مفتخریم و به مردم خود اطمینان خاطر می‌دهیم که یک رهبری قوی آماده دفاع از آن است و جامعه صهیونیست باید بداند که یک رهبری ضعیف در پس آن است.

هنیه: تحولی بزرگ در راه است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم طی نطقی در این کنفرانس گفت: ما به چنین کنفرانس‌هایی برای رد سلطه آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل نیاز داریم.

وی افزود: توطئه‌ها برای اسکان فلسطینیان در خارج از فلسطین و آواره ساختن آنها برای مصادره حق آنها در بازگشت به سرزمینشان است.

هنیه ضمن محکوم کردن سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این امر به زیان فلسطین و کشورهای سازشگر و تنها به نفع رژیم صهیونیستی است

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: آنچه در سطح منطقه رخ داد خطرناک‌تر از سازش است؛ زیرا رژیم صهیونیستی از طریق ائتلاف‌های نظامی برای رویارویی با ایران، حزب الله و حماس به منطقه تحمیل می‌شود.

چهره منطقه با تحولی بزرگ عوض می‌شود

هنیه افزود: در سطح جهانی جنگی به راه افتاده که از زمان جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین جنگ به‌شمار می‌رود و بنا به ارزیابی ما چهره جهان در نتیجه این جنگ تغییر خواهد کرد.

او افزود: از جمله نتایج این جنگ پاین یافتن دوره سلطه آمریکا بر جهان و انتقال نظام جهانی از نظام تک‌قطبی به نظام چند قطبی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: باید از مقاومت به عنوان گزینه راهبردی در منطقه حمایت و با تلاش‌ها برای نابودی مسائل و آرمان‌های امت و در رأس آن آرمان فلسطین مقابله کرد.

او افزود: نبرد سیف القدس وزنه منحصر به فردی در تاریخ مناقشه با رژیم صهیونیستی تشکیل داد و امروز مقاومت فلسطین قوی‌تر و آماده‌تر است.
این مقام حماس تاکید کرد: مقاومت ادامه خواهد داشت و به مرحله بازدارندگی در برابر دشمن رسیده و تا آزادی فلسطین از بحر تا نهر ادامه خواهد داشت.
او با تاکید بر لزوم آشتی‌های تاریخی داخلی بین جریان‌های انقلابی امت اسلامی گفت: ما بر یکپارچگی میدان‌ها و جبهه‌های مقاومت تأکید می‌کنیم و همچنین بر حقوق نفتی لبنان تأکید داریم و رژیم صهیونیستی در وجبی از خاک فلسطین از بحر تا نهر حقی ندارد.
هنیه گفت: در لبنان دشمن تادیب و اخراج شده همان طور که از غزه بیرون رانده شد و ما به اسرا هم می‌گوییم که بر عهدو پیمان خود برای بیرون آوردن آنها از زندان‌های رژیم اشغالگر هستیم.

هنیه افزود: در سطح جهانی جنگی به راه افتاده که از زمان جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین جنگ به شمار می‌رود و بنا به ارزیابی ما چهره جهان در نتیجه این جنگ تغییر خواهد کرد.

لزوم اشاعه فرهنگ مقاومت

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در سخنرانی خود در این کنفرانس تأکید کرد: ما پیش از این هم درباره توافق اسلو هشدار داده بودیم و امروز در فلسطین با این توافق و عواقب آن روبه رو هستیم.

او افزود: دشمن وقتی نتوانست اراده ملت فلسطین در داخل سرزمین‌های فلسطینی را در هم شکند به محاصره آن از بیرون و قطع شاهرگ‌های ارتباط آن با ملت‌های عربی و اسلامی اقدام کرد.

النخاله مسئولیت بزرگ امروز امت اسلامی را اشاعه فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت فلسطین خواند و گفت: ما در رویارویی با یک طرح واحد قرار داریم و همگی قربانی دشمن واحدی هستیم که دیدگاه واحدی در قبال همه جوامع ما دارد.

او افزود: از چه صلحی سخن گفته می‌شود در حالی که ما در هر کجا کشته می‌شویم با گرسنگی، با تیر و با محاصره کشته می‌شویم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت: اسرائیل با فرار رو به جلو تلاش می‌کند از طریق نظام‌های عربی پشت خود را محکوم کند در حالی که این عرب‌ها ما را تروریست می‌خوانند و از هر جا بیرون می‌کنند و ما را به خاطر  جلب رضایت آمریکا و اسرائیل تحریم می‌کنند.

انتهای پیام
captcha