ایجاد 100 مرکز نیکوکاری تخصصی در کشور
کد خبر: 4066539
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

ایجاد 100 مرکز نیکوکاری تخصصی در کشور

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال در شهرستان برخوار، گفت: کمیته امداد برای مردمی‌سازی کمک به نیازمندان جامعه، 100 مرکز نیکوکاری تخصصی ایجاد کرده است.

افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال در شهرستان برخواربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اصفهان، سی‌و‌هفتمین مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال استان با حضور مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان برخوار افتتاح شد.

فیروزآبادی با اشاره به رویکرد مردمی کردن خدمات، اظهار کرد: با توجه به تعهد ایجاد 500 هزار شغل از سوی کمیته امداد در کشور و محدودیت‌های اداری در این مسیر، استفاده از ظرفیت‌های مردمی بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: پدیده‌هایی از جمله مراکز تخصصی اشتغال، جهادگران کارآفرین و کانون‌های خیریه کارآفرینی، از ظرفیت‌های مردمی هستند که به امر اشتغال، تنوع، سرعت و کیفیت می‌بخشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گسترش استفاده از این ظرفیت‌ها را مسیری برای پشت سر گذاشتن محدودیت‌های اداری دانست و افزود: برون‌سپاری زنجیره اشتغال به مجموعه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری، پشتیبانی از مشاغل خرد و خانگی و کاهش نگرانی‌های مددجویان برای تأمین مواد اولیه و بازار فروش محصولات را در پی خواهد داشت.

وی افتتاح مرکز نیکوکاری در شهرستان برخوار را الگویی برای کل کشور خواند و گفت: گشایش این مرکز با مشارکت فعالان اقتصادی، نمونه بارزی از اتصال مشاغل خرد به یک بنگاه اقتصادی است که می‌تواند الگوی مناسبی در ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان در کشور باشد.

فیروزآبادی اظهار کرد: این نهاد برای مردمی‌سازی کمک به نیازمندان جامعه، 100 مرکز نیکوکاری تخصصی ایجاد کرده است.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان نیز با بیان اینکه تاکنون 37 مرکز تخصصی اشتغال در سطح استان ایجاد شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مردمی کردن اشتغال و ایجاد مراکز تخصصی در این حوزه، تلاش می‌کنیم تا نه تنها مددجویان تحت پوشش استان، بلکه همه افراد واجد شرایط بتوانند به عرصه اشتغال وارد شوند و به درآمد پایدار برسند.

وی در پایان با دعوت از کارآفرینان استان برای همکاری در ایجاد مراکز تخصصی اشتغال، بیان کرد: ایجاد 15 هزار شغل در سال جاری از طریق پرداخت تسهیلات، آموزش و مشاوره کسب‌و‌کار با همکاری مراکز نیکوکاری در برنامه کمیته امداد استان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha