غدیر آغازی بر مردم‌سالاری دینی است
کد خبر: 4067452
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

غدیر آغازی بر مردم‌سالاری دینی است

معاون امور فرهنگی و رسانه ارشاد فارس، غدیر خم را آغازی بر مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: در غدیر خم، افزون بر مشروعیت الهی برآمده از وحی، برای نخستین بار، مقبولیت مردمی برآمده از عقلانیت توحیدی ارزش‌مدار با انتصاب امام علی(ع) در جایگاه امیرالمؤمنین ابراز شد.

نشست ستاد بزرگداشت هفته امامت و ولایت اداره ارشاد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست ستاد بزرگداشت هفته امامت و ولایت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز، 8 تیرماه با حضور معاونان این اداره‌ برگزار شد.

غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر اجرایی رویدادهای فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت هفته امامت و ولایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در این نشست غدیر خم را آغازی بر مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: در غدیر خم، افزون بر مشروعیت الهی برآمده از وحی، برای نخستین بار، مقبولیت مردمی برآمده از عقلانیت توحیدی ارزش‌مدار که عدالت و قسط با رویکرد دادخواهی، دادگری و دادپیشگی را سنجه فرمانروایی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم می‌داند، با انتصاب امام علی(ع) در جایگاه امیرالمؤمنین، ابراز شد.

وی بزرگداشت غدیر را بزرگداشت ریشه‌گاه اندیشه شیعه که همانا امامت عدالت در همه دوران‌هاست خواند و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جایگاه متولی تخصصی فرهنگ و هنر باید بیش از هر چیز با نگاهی تخصصی به رویدادهای فرهنگی و هنری بپردازند.

سیدرسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل ارشاد فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه برخی از رویدادها همچون جشن غدیر، سالیان متمادی به صورت مردمی برگزار شده است، گفت: شهرداری و نهادهای مردمی، پوشش قابل قبولی در فضاسازی شهری دارند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در برگزاری جشن‌های مردمی بسیار پویا هستند؛ از این رو راه‌اندازی این ستاد نباید منجر به ورود در جشن‌های مردمی شود.

وی تصریح کرد: رویکرد اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام کارهای ماندگار و برگزاری تخصصی رویدادها باشد؛ چراکه توقع از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پشتیبانی از هنرمندان و فرهیختگان در راستای تولید و نشر آثار ماندگار است.

انتهای پیام
captcha