معرفی دو عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان به‌عنوان اساتید نمونه کشوری
کد خبر: 4068802
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

معرفی دو عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان به‌عنوان اساتید نمونه کشوری

دو استاد دانشگاه اصفهان در بیست‌ونهمین دوره آیین معرفی و تجلیل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان نمونه کشوری، به‌عنوان اساتید نمونه کشور معرفی و تجلیل شدند.

بیست‌ونهمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان، در بیست‌ونهمین دوره آیین معرفی و تجلیل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان نمونه کشوری که روز گذشته، ۱۳ تیرماه و با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، از سیدعلی‌اصغر میرباقری‌فرد و رحمت‌الله هوشمند، دو استاد دانشگاه اصفهان به‌عنوان اساتید نمونه کشوری تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان برگزار شد، از ۳۶ عضو هیئت علمی و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری در رشته‌های مختلف تحصیلی تجلیل به عمل آمد.

رحمت‌الله هوشمند، استادتمام گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان و دانش‌آموخته دکترای مهندسی برق در دانشگاه تربیت مدرس است که در این مراسم، به‌عنوان استاد نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد.

وی تاکنون در زمینه کنترل و بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت، بازار برق، مدیریت انرژی و کاربرد سیستم‌های هوشمند در سیستم‌های قدرت و توزیع، تحقیقات گسترده و کارآمدی انجام داده است.

مهم‌ترین زمینه‌های آموزشی این استاد نمونه دانشگاه اصفهان در سطح کارشناسی، عایق‌ها و فشار قوی، تولید برق در نیروگاه و طرح پست فشار قوی و در سطح کارشناسی‌ارشد و دکترا، تجدید ساختار سیستم‌های قدرت، کنترل توان راکتیو، بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت و  قابلیت اعتماد در سیستم‌های قدرت است.

چاپ و انتشار ۱۴۸ عنوان مقاله در نشریات معتبر خارجی، ۳۷ عنوان مقاله در مجلات فارسی، ۳۴ مقاله در کنفرانس‌های خارجی، ۶۶ مقاله در کنفرانس‌های داخلی، تألیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب و مجری و همکار پژوهشی در ۳۱ پروژه‌ تحقیقاتی، بخشی از کارنامه علمی رحمت‌الله هوشمند به‌شمار می‌رود.

مدرس نمونه در سال ۱۳۸۸، پژوهشگر برگزیده گروه برق در سال ۱۳۸۹، پژوهشگر نمونه استانی در سال ۱۳۸۹، تألیف کتاب برتر طراحی پست‌های فشار قوی در سال ۱۳۹۱، پژوهشگر برگزیده گروه برق در سال ۱۳۹۲، مهندس منتخب سومین جشنواره روز ملی مهندسی اصفهان در سال ۱۳۹۲، پژوهشگر نمونه استانی در سال ۱۳۹۴، پژوهشگر پراستناد یک درصد برتر در سال ۱۳۹۹، عضو هیئت علمی برتر در ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۹۹ و پژوهشگر پراستناد یک درصد برتر در سال ۱۴۰۰، بخشی دیگر از افتخارات علمی وی محسوب می‌شود.

سید‌علی‌اصغر میرباقری‌فرد، استادتمام رشته زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان و دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران نیز در این مراسم، به‌عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و تجلیل شد.

چاپ و انتشار ۱۱۴ عنوان مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۳۶ مقاله چاپ شده در همایش‌های داخلی و بین‌المللی، تألیف بیش از ۱۱ عنوان کتاب، تصحیح بیش از ۱۰ اثر فاخر فارسی و عربی و بیش از ۸ طرح پژوهشی، بخشی از کارنامه علمی وی به‌شمار می‌رود.

جریان‌سازی علمی در حوزه ادبیات عرفانی در کشور، اشتغال‌آفرینی برای دانش‌آموختگان مقاطع مختلف رشته زبان و ادبیات فارسی و سیاست‌گذاری و ارائه راهکارهای عملیاتی با استفاده از ادبیات عرفانی و عرفان اصیل اسلامی برای حل مشکلات جامعه، از جمله اقدامات میرباقری‌فرد محسوب می‌شود.

وی پیش از این نیز در سال ۱۳۹۹، به‌عنوان «چهره ماندگار علوم انسانی کشور در زمینه زبان، زبانشناسی و ادبیات» انتخاب شده بود.

مصحح برگزیده متون عرفانی در مراسم بزرگداشت حامیان نسخ خطی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰، استاد برگزیده دومین دوره جایزه سال دکتر محمد معین در سال ۱۳۸۹، مقاله برتر در همایش حامیان نسخ خطی کتابخانه و مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران در سال ۱۳۹۴ و نشان ویژه عطارپژوهی در آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در سال ۱۳۹۶، بخشی دیگر از کارنامه علمی این استاد برجسته دانشگاه اصفهان است.

انتهای پیام
captcha