بایدن با صهیونیستی خواندن خود جانبداری از منافع رژیم اشغالگر را نشان داد
کد خبر: 4070700
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
سخنگوی حماس:

بایدن با صهیونیستی خواندن خود جانبداری از منافع رژیم اشغالگر را نشان داد

سخنگوی حماس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در بدو ورود به فرودگاه تل‌آویو تأکید کرد: با این جانبداری اسرائیل از رژیم صهیونیستی، بزرگی جنایت در منطقه در هماهنگی با آمریکا برای تشکیل ائتلاف با اسرائیل روشن می‎‌‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، حازم قاسم، سخنگوی حماس امروز چهارشنبه تأکید کرد که تأکید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر صهیونیستی بودن خود در ابتدای سفرش به منطقه، جانبداری کامل او از منافع صهیونیستی را آشکار می‌کند.

قاسم بیان کرد: اظهارات بایدن بزرگی جنایت برخی طرف‌‎ها در هماهنگی با تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف‌هایی که رژیم اشغالگر هم جزیی از آن است، ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که رهبری تشکیلات خودگردان تا چه اندازه در خصوص استفاده از مواضع آمریکا در سفر بایدن به منطقه در توهم به سر می‌برد.

رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو گفت: رابطه ما با اسرائیل قوی‌تر و عمیق‌تر از همیشه است و ما آن را در فناوری و نوآوری عمیق تر خواهیم کرد.

بایدن افزود: این دهمین سفر من به اسرائیل است و رابطه بین مردم آمریکا و یهودیان رابطه‌ای است که به هسته اصلی آن می‌رسد.

وی تأکید کرد: در طول این سفر، ما تعهد خود را نسبت به امنیت اسرائیل از جمله حمایت از صنایع نظامی و گنبد آهنین و سیستم لیزر اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما ضمن تعمیق همکاری‌های خود، اسرائیل را در زمینه‌های اقتصادی و فناوری در منطقه الحاق خواهیم داد. ثبات بیشتر و ارتباطات بیشتر برای همه در منطقه مهم است.

بایدن افزود: من همچنان راه حل دو دولتی را بهترین راه می‌دانم و به همین دلیل در مورد حمایت مستمر خود از راه حل دو دولتی بحث خواهیم کرد، اگرچه می‌دانم که مد نظر شما نیست، اما هنوز هم من آن را بهترین راه حل برای آینده‌ای مطابق با استاندارد صلح، دموکراسی و رفاه برای مردم فلسطین و اسرائیل می‌دانم.

وی افزود: من قبلاً گفته‌ام و اکنون هم می‌گویم که برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید، به عنوان رئیس جمهور می‌توانم بگویم که روابط ما با اسرائیل عمیق‌تر و قوی‌تر از همیشه است و ایالات متحده به امنیت اسرائیل و روابط ما با آن متعهد است.

هواپیمای حامل رئیس‌جمهور آمریکا، بعدازظهر امروز چهارشنبه در فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو فرود آمد. مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به استقبال رئیس‌ جمهور آمریکا رفتند.

انتهای پیام
captcha