تأکید مخبر بر برگزاری مراسم اربعین در امنیت کامل و با ارائه بهترین خدمات
کد خبر: 4073045
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

تأکید مخبر بر برگزاری مراسم اربعین در امنیت کامل و با ارائه بهترین خدمات

محمد مخبر در جلسه هماهنگی اعضای ستاد مركزي اربعين بر اهتمام ویژه دولت بر برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در امنیت کامل و ارائه بهترین خدمات به مردم و وجود حداقل مشکلات تأکید کرد.

محمد مخبر، معاون اول رئيس‌جمهور

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه هماهنگی اعضای ستاد مركزی اربعين با قرارگاه‌های مردمی بسيج، خاتم الانبياء(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز، يكشنبه، دوم مردادماه، با حضور محمد مخبر، معاون اول رئيس‌جمهور، برگزار شد.

مخبر در اين جلسه با اشاره به رويكرد و اهتمام جدی دولت سيزدهم نسبت به ارزش‌های دينی و مذهبی، بر لزوم برنامه‌ريزی دقيق، تأمين امكانات و تمهيدات لازم جهت برگزاری مطلوب مراسم راهپيمايی اربعين تأكيد كرد.

معاون اول رئيس‌جمهور با يادآوری همزمانی ايام اربعين امسال با گرمای شديد هوا از دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنين ستاد مركزی اربعين خواست حمل و نقل و اسكان زائران به نحوی برنامه‌ريزی شود كه آسيب‌های ناشی از گرمای هوا به حداقل ممكن كاهش يابد.

مخبر تصريح كرد: با وجود شرايط ویژه آب و هوایی امسال و با در نظر گرفتن شدت گرما، اهتمام ويژه دولت اين است كه مردم بتوانند در امنيت كامل، ارایه بهترین خدمات‌دهی و با حداقل مشكلات در مراسم راهپيمايی اربعين شركت كرده و حرم امام حسين(ع) را زيارت كنند.

معاون اول رئيس‌جمهور تلاش جهت افزايش تعداد پايانه‌ها و دروازه‌های خروجی مرز را جهت تسهيل رفت و آمد زوار پراهميت ارزيابی و بر لزوم افزايش تعداد ناوگان حمل و نقل جهت رفاه هر چه بيشتر زائران تأكيد كرد.

مخبر همچنين از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواست در پايانه‌های مرزی و در مسير حركت زائران، بيمارستان‌های سیار و امكانات و تجهيزات پزشكی را به ميزان مناسب مستقر كنند.

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين از دستگاه‌های اجرايی و نهادهای ذی‌ربط خواست همكاری و هماهنگی‌های لازم را با فراجا انجام دهند تا روند ورود و خروج و تردد زائران در مرزها با حداكثر سرعت ميسر شود.

در اين جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی، فرمانده فراجا، مسئولان دستگاه‌های مختلف و رؤسای قرارگاه‌های مردمی برگزار شد، مشکلات و کمبودهای احتمالی در مراسم اربعین مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ارائه خدمات حداکثری به زائران، تسهیل انجام سفر در داخل و خارج از مرز، تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز در پایانه‌های مرزی، توسعه ناوگان حمل و نقل، استقرار بیمارستان سیار و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه امکانات ارتباطی و مخابراتی و تدوین شیوه‌نامه‌هایی برای انجام زیارت با توجه به شرایط آب و هوایی و... تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سردار ميراحمدی، معاون وزير كشور، نیز گزارشی از برنامه‌ريزی‌ها و تداركات انجام شده برای برگزاری مراسم اربعين امسال ارائه كرد و گفت: پيش‌بينی ما اين است كه امسال تعداد زائران و مشتاقان شركت در مراسم راهپيمايی اربعين افزايش چشمگيری داشته باشد به همين منظور لازم است كه برنامه‌ريزی گسترده‌ای برای تأمين نيازهای زوار انجام دهيم.

سردار اشتری، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران، در اين جلسه بر لزوم تقويت زيرساخت ها در مرزهای ايران و عراق جهت خدمت‌رسانی هر چه بيشتر به زوار اربعين تأكيد كرد و افزود: بايد تلاش كنيم در همين مدت محدود باقی‌مانده تا ايام اربعين، با كار جهادی و انقلابی، شرايط مناسبی را برای زائران اربعين فراهم نماييم.

وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هم در اين نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ريزی‌های انجام شده جهت تأمين امكانات و تجهيزات بهداشتی و درمانی و نيز بهبود حمل و نقل زائران ارائه كردند.

انتهای پیام
captcha