استان فارس مهیای عزای امام حسین(ع) می‌شود
کد خبر: 4073702
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

استان فارس مهیای عزای امام حسین(ع) می‌شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس از برنامه‌ریزی برای اقامه عزای حسینی خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی در سطح استان فارس با رعایت نظم و پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری کامل با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برنامه‌های خود را در ایام محرم و صفر اجرا می‌کنند.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه محرم به تشریح برنامه‌ریزی‌های هیئت‌های مذهبی برای این ایام پرداخت و گفت: 5 هزار هیئت مذهبی در استان فارس وجود دارد که این هیئت‌ها برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای برپایی عزای حسینی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در سطح استان فارس با رعایت نظم و پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری کامل با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برنامه‌های خود را در ایام محرم و صفر اجرا خواهند کرد، افزود: فعالیت هیئت‌های مذهبی برای اقامه عزای حسینی از شب اول محرم در نقاط مختلف آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

محمدیان با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی نهادهای کاملاً مردمی هستند که با حمایت مردم هم جلسات عزای حسینی دارای برکات خاصی خواهند بود، از تمام دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، ورزش و جوانان خواست تا با هیئت‌های مذهبی برای در اختیار گذاشتن فضاهای مورد نیاز اعم از مدارس، بوستان و غیره همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت فضاهای ورزشی، اماکن روباز و غیره برای اقامه عزای حسینی با هیئات مذهبی همکاری کرد، گفت: همچنین سازمان‌ها، ادارات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سیاه‌پوش کردن فضای شهری و روستایی در ماه محرم و صفر اهتمام لازم داشته باشند تا اماکن عمومی چهره مناسب را در ماه عزای حسینی به خود بگیرند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه عزاداری امام حسین(ع) به شکلی است که حتی پیروان سایر ادیان الهی و همچنین برادران اهل سنت هم به مجالس سوگواری حسینی احترام می‌گذارند، لذا انتظار می‌رود که مسئولان همکاری ویژه‌ای در این مباحث داشته باشند.

محمدیان در پایان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، طبخ غذاهای نذری به صورت بیرون‌بر و غیره در هیئات مذهبی رعایت خواهد شد، گفت: در شهر مقدس شیراز نیز مانند روال هر سال حرکت دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری به سوی حرم‌های مطهر را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha