سالروز شهادت شهید صارمی در تقویم ثبت شود
کد خبر: 4078978
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

سالروز شهادت شهید صارمی در تقویم ثبت شود

برادر شهید محمود صارمی با بیان اینکه روز خبرنگار به مناسبت شهادت محمود صارمی نامگذاری شده اما در تقویم فقط روز خبرنگار نوشته می‌شود، اظهار کرد: تقاضا داریم که ۱۷ مردادماه در تقویم جمهوری اسلامی سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار نوشته شود.

شهید محمود صارمیبه گزارش ایکنا از لرستان، رشید صارمی، برادر خبرنگار شهید محمود صارمی در دیدار معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید محمود صارمی که امروز، ۲۷ مرداد در منزل آن شهید در بروجرد انجام گرفت، اظهار کرد: شهید محمود صارمی اولین و آخرین شهید نیست و بروجرد در همه مقاطع درخشیده است.

وی با بیان اینکه بروجرد فرزانگانی در طول تاریخ داشته است و هر از چندگاهی به خوبی درخشیده است، اظهار کرد: روز خبرنگار ۱۷ مردادماه به مناسبت شهادت محمود صارمی نامگذاری شده اما در تقویم فقط روز خبرنگار نوشته می‌شود.

صارمی اضافه کرد: تقاضا داریم که ۱۷ مردادماه در تقویم جمهوری اسلامی سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار نوشته شود.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستا نیز در این دیدار، اظهار کرد: خانواده شهید سرافراز به خود ببالند که مایه افتخار لرستان هستند.

وی تصریح کرد: در این خانه فرزندی پرورش یافته که تمام دنیا و بالاخص جهان اسلام این شهید را از شهدا مظلوم عرصه خبر و اطلاع‌رسانی می‌شناسند.

شهید صارمی بین‌المللی و ممتاز است

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در دیدار با امام‌جمعه بروجرد که در دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم و جهادتبیین موقعیتی در کشور وجود دارد که نسبت به سایر فضاها می‌تواند کاملاً در افکار و عواطف عمومی مؤثر باشد، اظهار کرد: هرجا که بنیه فکری فرهنگی و عمق تاریخی بیشتری وجود دارد در جهت تولید محتوا و افزایش امید و نشاط در کشور نقش ایفا کند باارزش‌تر است و شهرستان بروجرد نسبت به ایران جدید ۴۰۰ سال پیش در حال ایفای چنین نقشی است.

وی افزود: بزرگ‌ترین چهره این شهرستان مرحوم آیت‌الله بروجردی است و این نشان می‌دهد که چه موقعیت تاریخی فوق‌العاده در این حوزه وجود دارد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اساساً منطقه لرستان و فلات مرکزی کشور در جهت ایجاد یکپارچگی وحدت و همگرایی در کلیت ایران جدید و به‌ویژه بحث جمهوری اسلامی اتکایی همواره به آن وجود داشته از جمله شرکت مردم در انتخابات، فعالیت‌های مختلف، نبود تعارضات اجتماعی شدید و چنانچه با این زاویه تحلیل شود خیلی اعداد و ارقام قابل توجهی به دست خواهد آمد و نشان می‌دهد هر چه نظام سرمایه‌ سرمایه‌گذاری در این استان بیشتر باشد بارورتر خواهد بود.

مهدی‌پور اضافه کرد: شهرستان بروجرد منابع مادی و انسانی کافی را دارد و امیدوارم که شهید صارمی که شهیدی بین‌المللی و ممتاز است و روزی به نامش مزین شده که امیدوارم در این زمینه کار ممتاز و متفاوتی انجام داد و به لحاظ تصویری آثاری را خلق کرد که این الگوشدگی شهید صارمی را در میان نسل جدید تثبیت کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: فرصتی که در تهدیدات وجود دارد در فرصت‌ها نیست.

انتهای پیام
captcha