احیای محافل خودجوش مردمی قرآن؛ هدف از تشکیل محافل منادی + صوت و عکس
کد خبر: 4079271
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
مسئول مجمع قرآنیان اسلامشهر بیان کرد:

احیای محافل خودجوش مردمی قرآن؛ هدف از تشکیل محافل منادی + صوت و عکس

غلامحسن جهانگیری بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری محافل مجمع قرآنیان شهرستان اسلامشهر لبیک به سفارشات حضرات معصومین و رهبر معظم انقلاب و سفارش ایشان مبنی بر موضوعیت داشتن تلاوت و استماع قرآن و احیای محافل خودجوش مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیزدهمین محفل انس با قرآن از سلسله محافل قرآنی منادی، شب گذشته، 28 مرداد با حضور جمعی از قاریان ممتاز قرآن در اسلامشهر برگزار شد از جمله مهمانان ویژه این محفل قرآنی می‌توان به حضور حجت‌الاسلام نوروزی، امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر اشاره کرد. همچنین در این مراسم هادی موحدامین، محسن قاسمی، مرتضی شکوری، سعید سعیدی و امیرحسین قدیمعلی‌لو به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

غلامحسن جهانگیری، به عنوان مسئول مجمع قرآنیان اسلامشهر که اجرای این مراسم را هم بر عهده داشت طی سخنانی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری محافل مجمع قرآنیان شهرستان اسلامشهر لبیک به سفارشات حضرات معصومین و مقام معظم رهبری و سفارش ایشان مبنی بر موضوعیت تلاوت و استماع قرآن کریم و احیای محافل خودجوش مردمی است.

وی افزود: برای رسیدن به عمومی کردن محافل قرآنی بین آحاد مردم فاصله زیادی داریم، اما برای پرکردن این خلأ چاره‌ای جز مردمی‌سازی و به میدان آمدن ظرفیت‌های شخصی اهل قرآن و جامعه قرآنی نداریم.

جهانگیری بیان کرد: مجمع قرآنیان اسلامشهر براساس اولویت‌های خود که در شورای سیاست‌گذاری مجمع انجام می‌پذیرد در فاز اول فعالیت‌های مردمی خود طی یک سال گذشته، اقدام به برگزاری محافل ماهیانه منادی با تنوعی خاص نموده است که مورد استقبال اساتید و جامعه قرآنی کشور واقع شده است. 

از جمله بخش‌های این مراسم می‌توان به خوشنویسی آیات قرآن اشاره کرد. در این بخش سیدجلیل قاسمی، رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر در طول اجرای مراسم آیاتی را با خط خوش به نگارش درآورد و این آثار در پایان مراسم به مهمانان ویژه اهدا شد. افزون بر این‌ها، در یکی دیگر از بخش‌های این مراسم، مهدی خدایی به ذکر مصائب اهل بیت پرداخت.

در ادامه صوت و تصاویر تلاوت‌های این محفل قرآنی تقدیم می‌شود؛ ثواب این تلاوت‌ها به روح مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت، مؤلف، حافظ کل قرآن و داور مسابقات بین‌المللی اهدا شد. وی 23 مردادماه 1401 پس از یک دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.

تلاوت محسن قاسمی

کد

تلاوت هادی موحدامین

کد

تلاوت مرتضی شکوری

کد

تلاوت سعید سعیدی

کد

تلاوت امیرحسین قدیمعلی‌لو

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha