ایجاد ۸۰۰ صنعت و محصول دفاعی بعد از انقلاب
کد خبر: 4081473
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

ایجاد ۸۰۰ صنعت و محصول دفاعی بعد از انقلاب

رئیس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع گفت: قبل از انقلاب در مجموع 30 صنعت در حوزه نظامی داشتیم که غربی‌ها آن را راه‌اندازی و مدیریت می‌کردند اما اکنون ما بیش از 800 صنعت و محصول دفاعی داریم که شاخص‌ترین آن‌ها صنعت پهبادی و موشکی است و برخی کشورهای دنیا از محصولات ما استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام اصغرپور رئیس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاعبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت‌الاسلام اصغرپور، رئیس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع در دیدار جمعی از مدیران هوافضای وزارت دفاع با آیت‌الله سعیدی که امروز 6 شهریورماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه چند روز قبل روز صنعت دفاعی را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: ما در صنعت دفاعی نسبت به قبل از انقلاب اختلاف فاحشی پیدا کردیم که قابل مقایسه نیست.

وی گفت: قبل از انقلاب در مجموع ۳۰ صنعت تولیدی در حوزه نظامی داشتیم و آن هم غربی‌ها دستگاه‌ها را می‌آوردند و راه‌اندازی و مدیریت می‌کردند ولی الان ما بیش از  ۸۰۰ صنعت و محصول دفاعی داریم که شاخص‌ترین آن‌ها صنعت پهبادی و موشکی است و شرایط ما به جایی رسیده است که برخی کشورهای دنیا از محصولات ما بهره‌گیری می‌کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع با بیان اینکه هوافضای وزارت دفاع برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۴۰۰ شهید تقدیم کرده است، افزود: در بحث دفاعی ما به نقطه خوبی رسیدیم و در بحث برد موشک‌ها و نقطه‌زنی نیز به آنچه مورد نیاز کشور بوده دست یافته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ما در حوزه بازدارندگی موشکی، پهبادی و پدافندی جزو چند کشور اول دنیا هستیم و در منطقه نیز رقیبی نداریم، یادآور شد: همکاران ما با وجود همه محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که وجود داشته سنگ تمام گذاشتند و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایشان هستیم و باید این روند حفظ شود.

انتهای پیام
captcha