انتصاب مدیران قرآنی به سیاست و اقتصاد کمک می‌کند
کد خبر: 4083039
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

انتصاب مدیران قرآنی به سیاست و اقتصاد کمک می‌کند

مسئول مرکز اقامه نماز، قرآن و عترت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اگر مدیران جامعه، قرآنی باشند و در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها مدیران قرآنی انتصاب شوند، قطعاً تصمیمات قرآنی خواهند گرفت، گفت: قرآن می‌تواند به سیاسیون و اقتصاددانان ما نیز در اتخاذ تصمیمات سیاسی، ملی و بین‌المللی کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد نوروزی، مسئول مرکز اقامه نماز، قرآن و عترت نهاد رهبری در دانشگاه‌هاحجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نوروزی، مسئول مرکز اقامه نماز، قرآن و عترت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تأثیر حفظ قرآن در باب حاکمیتی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم؛ بخشی از آن در طرح ملی حفظ قرآن در بدنه دانشگاهی محقق خواهد شد اما نگاه رهبر معظم انقلاب به بدنه حاکمیتی و مدیریتی جامعه است.

وی افزود: اگر مدیران جامعه، دست‌اندرکاران حکومت و کارگزاران انقلاب اسلامی، مدیران قرآنی باشند و در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها مدیران قرآنی انتصاب شوند، قطعاً تصمیمات قرآنی خواهند گرفت و ما در اولویت سیاست‌ورزی مثل سال‌های گذشته مشکل نخواهیم داشت، لذا قرآن می‌تواند به سیاسیون و اقتصاددانان ما نیز در اتخاذ تصمیمات سیاسی، ملی و بین‌المللی کمک کند.

نوروزی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت حفظ قرآن کریم و تأثیر آن در زندگی گفت: قرآن برای زندگی بشر آمده است تا به ما زیست درست را یاد دهد.

وی با بیان اینکه اگر قرآن را یاد بگیریم و  جامعه ما در فضای قرآنی و ذیل تعالیم قرآن نفس بکشد، قطعاً تصمیم‌های بهتر و انتخاب‌های دقیق‌تری خواهیم گرفت، افزود: در طول زندگی با تصمیم‌های مختلفی از جمله  تصمیمات اقتصادی، اخلاقی، بحث تربیت فرزند و... مواجه هستیم؛ اگر پیشینه ذهنی فرزندان ما، خودمان و مدیران، قرآنی باشد هنگام گرفتن تصمیمات مهم در زندگی می‌توانند با استفاده از این پیشینه‌های ذهنی، تصمیمات دقیق‌تر، محکم‌تر و اخلاقی‌تر بگیرند.

مسئول مرکز اقامه نماز، قرآن و عترت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تصریح اینکه به هر میزان که حافظ به قرآن نزدیک‌تر باشد و به تدبر در قرآن بپردازد، قطعاً می‌تواند زندگی بهتر و دقیق‌تری داشته باشد، یادآور شد: بزرگانی مثل علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت و رهبر معظم انقلاب کسانی هستند که در فضای قرآن نفس می‌کشند.

وی تصریح کرد: قرآن حتی حکمت را مبتنی بر جهاد بیان می‌کند، به‌طور مثال وقتی می‌خواهیم مفهوم جهاد را در جامعه جا بیندازیم و دیگران را به آن تشویق کنیم اولین چیزی که ممکن است در بحث دانشگاه مطرح شود این است که بگویند مثلاً جهاد و جنگ وقت ما را می‌گیرد و نمی‌توانیم دنبال علم و حکمت رویم، اما برای فردی که در فضای قرآن نفس کشیده باشد پاسخ این سؤال را قرآن می‌دهد و در قصه داوود قرآن می‌فرماید که «َقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ ...» یعنی کسانی که جهاد می‌کنند و پنجه در پنجه استکبار می‌اندازند خداوند مستقیم حکمت را به آن‌ها آموزش می‌دهد؛ پس اگر بخواهیم جامعه را به سمت جهاد، اخلاق، علم، تعالیم و رفتارهای درست سوق دهیم قرآن می‌تواند آن ها را قانع و اقناع کند  و سؤال‌های آن‌ها را پاسخ دهد.

نوروزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از حدود سال 40 وارد مبارزات انقلاب شدند و این حکمتی که بر زبان ایشان جاری می‌شود به تعبیر آیات قرآن به این دلیل است که این فرد در میدان جنگ با استکبار بود؛ به همین علت خداوند حکمت را بر زبان ایشان جاری کرد‌.

وی با ذکر این نکته که اگر می‌خواهیم حکمت بر زبانمان جاری شود، فرزندان درستی تربیت کنیم و زندگی آرامی داشته باشیم راهی جز عمل به دستورات قرآن نداریم، اظهار کرد: اکنون ممکن است فتنه‌های زیادی جامعه و فرزندان ما را در مدرسه، مهد کودک‌ها و دانشگاه‌ها تهدید کند، چه چیزی می‌تواند فرزندان ما را در این فضاها نجات دهد؟ چه چیزی می‌تواند وقتی فرزندان ما در فضای مجازی بین دو تصمیم خوب و بد می‌مانند آن‌ها را به سمت تصمیم صحیح هدایت کند؟ این تعالیم قرآنی است که می‌تواند تصمیمات دقیق‌تری برای ما به همراه بیاورد.

انتهای پیام
captcha