آغاز برنامه‌های بزرگداشت یادروز حافظ از 17 مهرماه در شیراز
کد خبر: 4083220
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

آغاز برنامه‌های بزرگداشت یادروز حافظ از 17 مهرماه در شیراز

در سال جاری برنامه بزرگداشت یادروز حافظ در زادگاه خواجه اهل راز از 17 مهرماه آغاز شده و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت که در این بازه زمانی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در استان فارس برگزار خواهند شد.

ستاد یادروز حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست کارگروه و ستاد یادروز حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 13 شهریورماه در این اداره‌کل برگزار شد.

در این نشست مقدمات آیین یادروز حافظ و مبانی برنامه‌های مصوب در جلسه استانداری تشریح شد که این برنامه‌ها بیشتر برای مردم و رنگ وبویی تازه خواهد داشت. برنامه‌های یادروز حافظ از روز هفدهم تا بیست و دوم مهرماه سال جاری با همکاری مرکز حافظ شناسی به عنوان بازوی علمی این یادروز انجام خواهد شد و در این بازه زمانی سخنران‌های تخصصی درباره نسبت شعرحافظ با نیازهای امروز با اساتید برجسته کشوری و استانی ارائه خواهد شد.

قرار بر این شد تا هر هفته تا روز بیستم مهرماه یادروز حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ستاد بزرگداشت یادروز حافظ جلسه‌ای مشترک داشته باشد و گزارش را به استاندار اعلام کند. همچنین مصوب شد در راستای برنامه کنگره جهانی محمد(ص) و هفته وحدت که همراه با یادروز حافظ برگزار خواهد شد، با همکاری شهرداری شیراز غرفه‌هایی در خیابان حافظ تجهیز شوند و در آن‌ها برنامه های هنری و فرهنگی برای علاقه‌مندان برگزار شود.

برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری برای تولید آثار فاخر و کارگاه پوستر یادروز حافظ و برپایی نمایشگاه‌های نسخ خطی حافظ از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسه مذکور مصوب شد تا در هفته حافظ برگزار شوند و برگزاری شب شعر ویژه با حضور شاعران برجسته کشوری، برپایی نمایشگاه تصاویر آرامگاه حافظ در گذر زمان از ابتدا تاکنون با همکاری مرکز اسناد، هماهنگی برای رایزن‌های فرهنگی در کشورهای همسایه و فارسی زبان برای برپایی یادروز حافظ، تجلیل از حافظ پژوهان و حافظ آموزانی که سال‌هاست با مرکز حافظ شناسی در ارتباط هستند نیز در فهرست مراسم قرار دارد.

علاوه بر این‌ها مصوب شد اداره‌کل آموزش و پرورش با هماهنگی مدارس استان فارس زنگ حافظ در مدارس را تعریف کرده و همزمان با گلباران آرامگاه حافظ همه  زنگ‌ها به صدا در آید و برنامه حافظ خوانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان و خانواده‌هایشان نیز ضبط شده و در پویشی از بهترین‌ها تجلیل شود.

انتهای پیام
captcha